• Madden

Varför kan inte pojkar leka med dockor??

Liam fick en Docka i 1-års present igår. En kill docka.. Jag tycker självklart att han ska få ha en å leka med, men andra ifrågasätter typ om varför han som är en kille ska ha en docka. Dem menar att han typ skulle få men för livet, att dem kan ju bli "Homo" eller nått pågrund av det.. VARFÖR???? Han har väll lika mycke rätt till att få leka med en docka som om en tjej skulle leka med Bilar..

♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??
  • Madden

Han tycker ju om sin docka såå.
    Anledningen till att han fick en docka va att han visat intresse till det uppe hos grannen, som oxå är pojk, som har en docka. Och vi var på ett kalas till Liams kompis,där dennes kompis hade en docka som Liam blev strört förtjust i. Så det va därför han fick en docka.. Han visade ju intresset själv innan han fick dockan..

♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • Tonx

Klart pojken ska ha en docka! Herregud.

• Tesie

Min son har en drös med dockor + 2 dockvagnar, ibland leker han med dme, tar de på en promenad tillsammans med sin kompis som oxå har docka + dockvagn.

Eller matar de o byter blöja.. ja tar hand om de!

Killar ska väl bli förälder de med en dag, inte bara vi tjejer. Bra träning

(Min son är snart 4 år)

Min bror lekte med dockor tills han började skolan han!

• Nimbuz

Vi köpte också en docka till sonen när han var runt året som heter Simon och är från Brio.
    Han kramade och gosade jätte mycket med den då men nu är det inte alls dockan som gäller utan bilar och  kossor

När vi var och hälsade på den förskolan Anton ska börja på hade dom dockvagnar där som han genast började dra runt på så det ska vi köpa ganska snart

Mamma till Anton 2oo4-12-o6
  • Sunshine78

Äh det är ju bara bra ju! Rasmus har en sån 'walldorf' docka som mamma gjort,han heter Linus och är så omtyckt av honom. Trångsynta människor som anser att en kille inte kan leka med dockar.Bli homo!!? Hahaha jo men säkert ! ´Jag tror att det är bra att ha dockor ,att man blir lite mer gosig och omtänksam och vem vill inte ha en sån kille,vaa!!

• Noni84

Min son leker oxå med dockor, kör gärna omkring på sin dockvagn. Ibland kör han på någon av sina dockor eller på ett av våra husdjur.Hans ena fadder utbrast i sin förtvivlan("va, ska mitt fadderbarn bli homo?") när han såg att Dominic hade docka och dockvagn.

Än sen!? Dominic får bli precis som han blir; heterosexuell, bisexuell eller homosexuell ; det spelar ingen roll.

Han älskar sin dockvagn, han älskar sin gunghäst och han älskar sin leksaksspis. Jag bryr mig inte om vad folk säger om att det är typiska tjejsaker. Han vill leka med det och då får han det, punkt slut. Blir trött på folk som tycker att killar ska leka med bilar och tjejer ska leka med dockor. Låt barnet välja själv.

• missis

åh! jag blir så arg o irriterad!! min son på 20 månader älskar sin docka o leker med den dagarna i enda, han vägrar somna utan den, han har döpt den till gunnar hur gulligt o gosigt som helst tycker jag. men hela tiden ifrågasetts detta av andra! varenda en som vi känner eller träffat, anser att ska man verkligen låta honom leka med dockor. jag blir bara me o mer arg,, herreguud vad gör det? låt barnen få leka med vilka leksaker de vill så länge det inte är våldsbaserat!

• Monalisan

va va löjligt. Visste inte att dockor bara va till tjejer däremot gillar inte nått av mina barn dockor varken killen eler tjejen

• capybara

Jag hatade dockor när jag var liten. Här sitter jag nu, helt o-lesbisk (för det hade ju varit fruktansvärt...) och ganska omanlig överhuvudtaget. Barn har jag lyckats föda och ta hand om också.

Jag tycker fortfarande personligen att dockor är ganska ointressanta barnleksaker, och min son verkar hålla med mig. Förmodligen en eventuell dotter också, eftersom vi inte direkt skulle peppa henne att leka med dockor utan låta henne leta sig fram till det hon själv blir intresserad av.

Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??