• Madden

Varför kan inte pojkar leka med dockor??

Liam fick en Docka i 1-års present igår. En kill docka.. Jag tycker självklart att han ska få ha en å leka med, men andra ifrågasätter typ om varför han som är en kille ska ha en docka. Dem menar att han typ skulle få men för livet, att dem kan ju bli "Homo" eller nått pågrund av det.. VARFÖR???? Han har väll lika mycke rätt till att få leka med en docka som om en tjej skulle leka med Bilar..

♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??
  • Jessa med 3

Vår son leker också med sin docka, men jag tyckte det var ganska tydligt på Barnens Hus vilka som är målgruppen; alla dockor hade rosa eller möjligen lila kläder och det fanns inte många andra färger att välja bland. Till sist köpte jag bebiskläder i stl 44 (för prematura barn)...

• Hemma hos oss

Det är en otroligt löjligt f ö r d o m, att pojkar som leker med dockor skulle bli homosexuella.
    Pinsamt att någon tror att det finns ett samband mellan fantasi/lek hos barn och sexuell läggning.
    Dessutom använder sådana oupplysta personer ordet homosexuell på ett nedsättande sätt. Som för att "varna" föräldrar som har "fräckheten" att bryta könsrollbarriärer. Ännu mer pinsamt.
    All kärlek är lika fin!

• lajjalo

ganska skrattretande!

vad intressant det är att läsa inlägg från de som tror att flickor leker med dockor och pojkar med bilar, och att det är föräldrarna som är försöker påverka barnen att bli jämnställda genomm att köpa "könsbundna" leksaker till motsatta könet....

jag är själv mamma till tre flickor som aldig lekt med sina dockor. nu är jag även en stolt mamma till en två årig dockpappa som älskar att ta hand om sin docka otto.

vill dessutom berätta hur det går till på förskolan med många av alla de pojkar med homofoba föräldrar som inte tillåter dem att leka med "tjejgrejer". hos oss på dagis klär de sig i klänning, förkläder och kör vagn, badar dockor och byter blöjor.

jisus.. om man blir homosexuell av att leka med dockor eller bilar borde halva befolkningen vara gay!!!!

• Ellen Dellen

Jisses!! Om någon sagt så till mig hade jag trott att de skämtade!! Helt sanslöst!
    Jag köpte en Pippi-docka till min son senast idag! Han är så liten än, men när han blir lite större köper jag nog en vanlig docka också.

• Bill

Min son leker bäst när han kör omkring sin docka i dockvagnen eller när han bjuder sina dockor samt nallar på låtsaskalas eller låtsasmat. Jag får känslan av att han gillar att vara omhändertagande osv osv.

• Zenaiita

Min son är 13månader och leker med sin docka.

undrar vad de som säger att pojkar kommer bli homo om dem leker med dockor, om sina män när dem bär deras barn och kör den i vagnen, lagar mat, pysslar om barnet, matar den med flaska osv.???!!!!

• Zenaiita

hmm fattar ni vad jag menar? :P

• Katharina

Pojkar kan leka med dockor, de kan tom leka med flickdockor Det är alltså inte särskilt viktigt att se till att dockan har snopp bara för den sk atas hand om av en kille. Även män får döttrar

• Bill

Lite OT kanske men min son har en docka som är så verklighetstrogen att det inte är klokt. Kollar man närmare på den har den alla rynkor osv som ett nyfött barn har. Det gillar jag, trots att dockan var svindyr...

Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??