• Carro

~*~ nattsnack ~*~

Som vanligt har fl en mystisk förmåga att hålla en uppe på natten

Såg ingen tråd för nattsnack så jag startar en ny för oss nattugglor där vi kan snacka skit och nattsvamla Flört

• Svar på tråden ~*~ nattsnack ~*~
  • Snakeheart

Här e den gamla bb-listan nu då!!

Packning till förlossning och BB

Väska
    Bindor + blöjor
    CD + skivor
    Kläder till mig och bebisen (mjuka)
    Mat och dryck till Christian (& ev. mig)
    Filmkamera (& tillbehör)
    Kamera (& filmer)
    Emelina
    Amnings-BH (& kupor)
    Godis (choklad, tuttifruttiask mm)
    Journalen
    ID-kort
    Pengar (till bl.a. taxi, pappamat, mm)
    Filt (& napp) till bebisen
    Necessär:
    Tandborste
    Tandkräm
    Hårborste/kam
    Schampo/balsam/tvål
    Böcker (2 st) och tidningar

Å det mesta av det här ska jag packa idag har jag tänkt, så d e bara å sätta igång..

• Carro
    Snakeheart;
    Lite nyfiken, kommer du ihåg hur långt innan du packade väskan?
  • Zahcro

Carro -- Har inga bra innetofflor så jag får traska runt i dom sandaler jag kommer åka in med. ska ha mysstrumpor på mig i dom så det blir nog bra. Dom jag har är så förbannat varma o fötterna luktar därefter

har ingen aning hur täta/otäta värkarna är ju.. säkert inte så jätte täta eftersom jag inte vet

ska nog gå å lägga mig om en stund.. jag lär nog vakna om det fortsätter mer intensivare.

Nepp vet inte om det är en pojk eller flick
    men jag tror det är en pojke alla tror det. hyresvärdens moster har sagt att det är det o hon har aldrig gissat fel. hon har prickat mer än 10olika grav magar alla rätt. det är inte illa.
    hoppas hon har rätt.. vi vill ha en pojk. Julia måste ju få någon att fightas med hihi

• Snakeheart

Carro: Neej.. inte exakt, men vet att jag ville vara ute i rätt god tid ifall h*n (som blev Jeremy) skulle komma i förtid..

• Zahcro

visst vågar man gå å lägga sig?? för jag lär väl märka om det sätter igång ordentligt.. eller avtar allt om jag sover?

• Carro
    Zachro;
    Är sandalerna sköna så är dom nog alldeles utmärkta att gå i Glad

Ett litet tips;
    Skriv upp klockslagen när värkarna kommer så har du bättre koll på hur ofta dom kommer och du ser när dom börjar bli mer regelbundna..
    Det kan vara ganska så bra att ha till hands om du ringer förlossningen.

Då håller jag tummarna att det blir en pojke!

Vi vet redan att vi väntar en pojke..
    Vi ville ta reda på det vilket var tur, för Sam var en riktig liten blottare på ul'et, han gjorde inget annat än visade snoppen Skrattande

Hoppas du kan sova en stund, lycka till!! kram
  • Zahcro

Carro -- håller på att skriver men jag missar ju vissa värkar så det stämmer ju inte ändå :(

ska lägga mig i soffan så jag kan ha en liten lampa tänd så jag ser vad jag skriver.. vill inte väcka sambon o Julia.

• Carro
    Snakeheart;
    Jag kommer också att packa väskan i tid..
    Läkarna räknar inte med att jag ska gå tiden ut..
    Jag har en form av bindvävnadsreumatism som heter SLE och det är ganska så vanligt när man har SLE att man föder för tidigt.
    Så dom hoppas att jag ska gå till kring v.34-36 iaf

Sammandragningar har jag haft ända sedan v.15 ca och eftersom jag har ganska så många och en del är rätt smärtsamma så går jag på Bricanyltabletter, 7,5mg morron och kväll, det har hjälpt bra så det är skönt Glad

Zachro;
    Det absolut bästa du kan göra är att sova för att ladda batterierna..
    Du vet inte hur lång tid förlossningen kommer att ta så det är bättre att vara så utvilad som det går att vara när du kommer in Flört
Svar på tråden ~*~ nattsnack ~*~