• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Lady Tess
    Alyssa skrev 2006-09-20 13:24:44 följande:
    Idag har jag fått tid till att träffa en läkare den 10:e. Vill kolla om han kan skriva ut reductil till mig, jag är så otroligt trött på min övervikt,har kämpat i 4mån nu sen min son födes men ingenting hjälper...Har ca 30kg att bli av med för att komma ner till normalvikt, jag lyckades förra året att gå ner 26kg på egen han men hade iaf 14kg kvar till idealvikten för min längd. Denna gång går det inte alls.Har varit överviktig hela livet men efter jag fått mina två barn så är det lite väl extremt. Hur går det för er tjejer? Funkar det? Får jag vara med här?
    Alla som funderar på R är välkommna här!!

Hoppas Dr lyssnar på din önskan!

Vägde mej idag och nu har jag sammanlagt gått ner 5,3kg!

Nu ska jag gå in på Frannys GB och skriva till mej!!

Hur ser Torsdagas vägningarna ut???
    William
  • Hösttjejen

Hej allihopa!
    Har läst en hel del av era inlägg. Jättekul att ni startat tråd för oss som äter Reductil! Ska berätta lite om mig. Jag fick Reductil utskrivet för ca 3 år sen, Då åt jag det i ca 5 månader och gick ner 15 kilo! Lite biverkningar som,muntorrhet,stickningar i händerna (har jag inte sett att så många skrivit att de haft) å lite hjärtklappning i början.

• Hösttjejen

Hej allihopa!
    Har läst en hel del av era inlägg. Jättekul att ni startat tråd för oss som äter Reductil! Ska berätta lite om mig. Jag fick Reductil utskrivet för ca 3 år sen, Då åt jag det i ca 5 månader och gick ner 15 kilo! Lite biverkningar som,muntorrhet,stickningar i händerna (har jag inte sett att så många skrivit att de haft) å lite hjärtklappning i början.

• Hösttjejen

hm....råkade trycka på fel knapp å sända iväg... Skulle tillägga att jag höll vikten fint tills för halvår sen ungefär. Har gått upp 6 kilo,så nu har jag börjat igen. 2:a dagen....Vi får se om de går vägen den här gången. Äter 15 mg.... Kram å Lycka till alla!!!

• lindahl

hej alla,
    ni som äter reductil, hur mycke övervikt har ni haft när ni börjat? Måste man nå upp till ngt spec för att få dessa?
    Berätta är ni snälla!

Har varit "jätte"duktig och gått ner ca 22kg med viktväkarna för 3 år sedan, har nu varit mindre duktig och "ätit" upp mig 6-7kg. Så fruktansvärt svårt att komma in motionen igen, (bytte jobb för ca 1år sedan det var de som ställde till de)

Vill ha ngt om ger snabbt resultat även om jag innerst inne vet hur jag ska göra

Lycka till alla

• Frannyfine

Hösttjejen och Salsita är inlagda i Reductiltappar bloggen. Kom ihåg att vi alla håller den informationen för oss själva som skrivs in där. det får INTE föras vidare.
    Ha en fortsatt  bra söndag allihop nu ska jag göra räkningar...

• Lady Tess

Hejsan!!

Hur går det för oss???? Vägde mej " i smyg " i dag och jag hade gått ner 0,3 men jag har mens och då är det ju alltid trögare!

Hur går det för er som nyligen börjat??

Ska ta mej i kragen idag och börja promenera.... jag vill göra det själv utan sonen i vagnen men det går inte alltid så jag får ta med honom och ta en prommis.

KOM IGEN NU TJEJER!!!!!

Nu vill vi se resultat!!!!

Kram

♥ William 04-10-18 ♥
  • Cherymoia

Hej!
    Jag äter också Reductil sedan 7 veckor tillbaka. Det är otroligt effektivt på mig. Jag har alltid haft ett stort matsug tidigare och detta har helt försvunnit. Tänker inte på mat som jag gjorde tidigare. Jag har lyckats gå ner ca 2 kg i veckan, dvs ca 14 kg på 7 veckor! och det utan ansträngning! Jag har ökat på motionen lite, går en promenad varje dag. Äter frukt, grönt, rejält med protein och mjölk produkter. Några gånger i veckan äter jag bröd (men det har jag dragit ner på mycket). Ibland äter jag lite godis (lördag och söndag).
    När jag började äta Reductil hade jag ett BMI på 31, nu är jag nere i 27. Det är helt otroligt och folk kommenterar min viktnedgång varje dag nu...det känns bra! jag kommer nu i mina gamla byxor i storlek 38 och 40!
    Jag har haft biverkningar i form av muntorrhet och rysningar. Mitt blodtryck har höjts en aning, men det var bara till godo, eftersom jag tidigare haft för lågt tryck! och nu har jag ett blodtryck i vila på ca 90/50 (tidigare 80/40 - vilket är ett mycket, mycket lågt tryck). Livet känns härligt, speciellt när man känner sina fettvalkar tunnas ut och bli sladdrigare och sladdrigare. Aldrig har väl häng känts så underbart som nu!!!!????

• Lady Tess

14 kg på 7 veckor?????

Ska ta mej en promenad nu direkt efter frukosten!!!

NU JÄ......AR!!!!!!

♥ William 04-10-18 ♥
  • Frannyfine
    Cherymoia  säger bara OHMY GOD!! va roligt för dig!!

Idag vägdag.. Gissa...? Jo 0,1 kg ner.. visst jag har tappat men liiiiite för liiite... Träffade min doktor idag så jag tar 15 mg from imorgon också så får vi se om det gör någon skillnad istället för 10 mg..

Har varit jätteduktig och tagit två promenader denna veckan istälet för...hrm..*viskar*inga alls...

Fler som hade vägning idag? hur gick det? jag hade även mätardag idag som jag har en ggr per månad och en del ställen på kroppen hade minskat lite grann så det finns hopp.. Nu ska jag på Tupperwareparty hej med er!
Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)