• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Frannyfine
    Hej! Tosdag= vägdag. Hade tappat 0,1 kg. Prec is kass. Värdelöst! jag är skitsur för det. Visst så har Reductil helt tappat effekt på mig. Jag känner inget alls.. Helt borta. Så arg och besviken så jag svettas.

Nåväl. Dementia jag har käkat antideppresiv med. Min läkare bytte ut min nu mot dena för hon tyckte att efersom jag mår å jävla kass över vikten och jg har gått upp av dem tycker hon jag ska testa reductil för den har biverkningen att den hjälper mot depp. och nedstämdhet. Inte på alla men på många så hon trodde det kan blir bra!

Visslan och Guldhjärta jag lägger er till reductilbloggen genast kan ni skriva in era resultat om ni vill. Glöm inte att välja längs ner vilka ni vill ska kuna läsa era inlägg i bloggen!

Någon frågade om xcenical och reductil. Xcenical försämrar tarmen upptagningsförmåga av fett och gör att tror det är 70% passerar tarmen utan att tas upp. Alltså=fel kost blir mycket fett-diarré.. Man Kan int egå upp även om mn käkare fel och naturligtvis så blir man väl tvungen att skifta kostvanor för man vill ju inte sitta på toa med fett-diarré hela tiden..

Reductil påverkar hjärnans signaler av ett hormon som påverkar sötsuget och mättnadskänslan och gör det lättare att ha en god kosthållning Samt att den ökar kroppens naturliga förbränning så att man med motion och bra kost i komb med reductil så "äter" kroppen upp sig själv kan man säga. man förbränner fortare än man  gör utan..

Reductil kan vara farligt för att det påverkar hjärtat och blodtryck vilket är skälet til att man ska p kontroller hos sin läkare. Men å ndra sidan är det lika farligt att vara överviktig och hjärtat tar minst lika mycket stryk av det så det är väl hackat eller malet...?!

nu ska jag sura en stund över min totalt kassa minskning..

OBS VIKTIGT!!! I denna tråden tycker jag det är viktigt att vi inte jämför för mycket med varandr utan bara stöttar för vi har alla olika förutsättnignar hur vi tappar vikt. Hur mycket motion, vad man äter, hur myckeet man väger och sit genetiska arv. Så se till ert eget välbefinnande ohc hälsa utan att jämföra!

• GULDHJÄRTA

Frannyfine, jag förstår att du är ledsen, det skulle jag också vara, jag är bara inne på min andra dag med R, känner inget sötsug, men känner hunger.

har tänkt äta frukost, lunch och middag och någon frukt i mellanåt, faktiskt inte bara för vikten, jag märker att jag blir piggare och får mindre ont i gallan, om jag äter så, men det är så svårt, vill bara gå rycka i kylskåpet, även om jag är mätt, nu förstår jag vad min övervikt kommer i från, det är inte från måltiderna, utan från det jag äter i mellan.

Franny hoppas du får hjälp, att fortsätta din viktminskning.

Jag är förvånad, jag vägde 2 kilo mindre i morse, men det var innan frukost, det kan ju inte gå så snabbt.

Franny förlåt att jag är ett sånt pucko, men var? fyller jag i vikten? jag kommer ju in på din blogg men sen?

• rosaid

ok nåväl jag kanske får vara med här trots xenical..läkaren ville absolut inte skriva ut reducilen pga citalopramen...nå det blir nog bra på nått sätt
    nu är jag omnbytt o på g till gymmet

• Jenny Nkpg

hej någon som vet skillnaden mellan 10 mg och 15 mg reductil...
    förstår ju att dom ena är starkare....någon som har erfarenhet av att gått från 10 till 15.....

• Frannyfine

guldhjärta du får skapa ett inlägg i bloggen där du skriver det som du vill ha det.. som ett vanligt blogginlägg.. detta gjorde vi för att slippa skylta med alal vikter och sånt i denna tråden för då är det lite mer privat..

Du är inte ett pucko för det!

• GULDHJÄRTA

Franny, jo jag är ett pucko, för jag fattar fortfarande inget, jag har aldrig gjort något sådant, skapa blogg inlägg hur?

Måste också tilläga att R funkar super på mig just nu i alla fall, det går FÖR bra, men är det så att effekten avtar för alla? hoppas inte, nu har jag ett hopp att jag ska gå ner, jag trodde det var hopplöst.

Hur går det för alla andra?

• lilla bebis

Hej hade vägning i dag jag känner mig super nöjd fast jag var as hungrig första två dagarna! Ville bara se om det hänt något sen i måndags så jag smet in på vc och lånade vågen!

Kämpa vidare allihopa
    många kramar

• Almeli

Hej hopp vägde mig idag på vc gått ner 4kg sen 25juni ssk tyckte det ett bra resultat och jag får väl hålla mde henne.
    Mitt tryck var perfekt så nytt recept fick jag åxå så nu jäklar skall det tas nya tag nu när sommaren e över.
    Jag började på ev startvikt som va 102.7!!!Jag är 176 cm men jag tog ca 5kg själv med GI metoden.Kul att se att vi e ett par st som kämpar tillsammans med dettalycka till.

• lilla bebis

Lady tess!!
    Hur går det för dig?? Jag känner mig pigg och är inte alls lika hungrig längre! Sötsuget är som bortblåst

• GULDHJÄRTA

Samma här, det går över förväntan, men jag vet inte om jag går ner, för min våg stämmer inte med vågen på vc, men enligt den hemma så har jag gått ner ca: 1,5 kilo sen i onsdagsSkrattande

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)