• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • salsita

Hej på er! Hade också vägning i går efter att ha ätit i nästan 10 dagar, kändes jätte skönt att det hade börjat gå i rätt riktinig men samtidigt känns det som ett strå i höstacken...jag VET att man inte ska tänka så men det känns ibland som man står framför en övermäktig uppgift...därför är det så skönt att få lite städ härifrån tycker jag =)

Franny får jag också vara med på forumet?

Ha en trevlig helg allihopa!!!!

• GULDHJÄRTA

Måste bara skriva, att det är SÅ skönt att kunna äta en normal lunch, och känna sig helt mätt och inte sugen på sötsaker, det är så skönt att slippa det dåliga samvetet att man äter fel.

jag märker också att jag mår mycket bättre.

• disconenne

Hej, allihopa!

Har kämpat med min vikt i hela mitt liv, och provat alla möjliga kurer, senast Gi då jag rasade i vikt, men gick upp allt och lite till (ni vet hur det är) när jag inte stod ut utan bröd, potatis, osv...

På torsdag har jag en telefontid med min läkare, och hoppas på att få reductil då... Vad är det egentligen för "krav"? Jag är 26 år, har åtminstone 30 kilos över vikt, motionerar i form av timmeslånga promenader åtminstone varannan dag och gympa en gång i veckan...

Har ni fått "bantat" själva en vissa kilon innan ni fått R utskrivet?

• Lady Tess
    disconenne skrev 2006-09-17 00:13:30 följande:
    Hej, allihopa!Har kämpat med min vikt i hela mitt liv, och provat alla möjliga kurer, senast Gi då jag rasade i vikt, men gick upp allt och lite till (ni vet hur det är) när jag inte stod ut utan bröd, potatis, osv...På torsdag har jag en telefontid med min läkare, och hoppas på att få reductil då... Vad är det egentligen för "krav"? Jag är 26 år, har åtminstone 30 kilos över vikt, motionerar i form av timmeslånga promenader åtminstone varannan dag och gympa en gång i veckan...Har ni fått "bantat" själva en vissa kilon innan ni fått R utskrivet?
    Hej!! Jo jag har åxå provat GI men som du säger det funkar ett tag! Man tröttnar juh!!

Jag behövde inte gå ner några kilo innan jag fick R utskrivet! Han skrev ut med en gång!!

Denna veckan har resultatet inte vart lika bra!! På Torsdag när jag vägde mej hade jag gått upp 0,3 men på Lördag hade jag gått ner dom 0,3+0,1 till så jag vet inte! Effekten avtar antar jag!
    Men som sagt..... Jag måste ta tag i promenaderna! Måste Måste Måste!!!
    Men det har varit så mycket på Jobbet och hemma så jag har inte orkat! Hmmmm Ursäkter !

Hur går det för er andra Girls???

Kram på oss!
    William
  • GULDHJÄRTA

Det går så bra, att jag väntar på ett bakslag, på onsdag har jag ätit en vecka, jag har redan gått ner 3 kilo, men det är väl mest i början.

• Visslan

Hej alla.
    I dag var jag till doktorn för att ta BT och för att väga mig.. Jag har gått ner 4 kg på 1 månad..
    Känner mig jättenöjd och hoppas att jag får hålla den här takten i början i alla fall.
    Sen har jag börjat träna lite smått med en kompis som åker inlines, hon gör det och jag cyklar.. perfekt.. om det inte vore för den smärta man får i rumpan.. hehe

Kram till er alla--

• Lady Tess

I mrgon är det vägning!!! "Smyg" vägde mej i morse och det såg bra ut!!

Franny-- Vart har du tagit vägen???

Hur går det för oss???

Igår va jag sååå sugen på ngt gott men jag avstog och det känner jag mej nöjd men idag!

Kram

William
  • GULDHJÄRTA

Jag undrar är det bara jag som gått ner 5 kilo på första veckan, helt ärligt och jag har inte svultit, jag har ätit frukost, lunch och middag varje dag, mindre portioner och massor av vatten, är inte sugen på fett eller socker.

Kan tänka mig att det är mycket vatten i början.

Lycka till ni andra!

• Frannyfine

Hej
    Har tokmycket att göra helt plötsligt så jag har inte ens hunnit kolla mailen på ett par dagar..*pust*

Alla som vill bli inlagda i bloggen får gå in till min gästbok och säga till för jag har nog missat ett par bakåt i tråden och det är pga tidsbrist tyvärr så för att ingen ska bli "missad" så säg till i gästboken.

JAg har NOLL effekt av reductil. ingen alls. äter som vanligt. konstant sugen och hungrig och tror inte att jag minskat något men vi får se imorgon.. Jag ska träffa min doktor igen den 28:e och jag antar att hon då höjer dosen... Hoppas innerligt det..

Jag håller tummarna för er allihop och jag grunnar på er varje dag även om jag inte hinner hit.. Flört

Imorgon är det vägdag för flera av oss och jag säger Lycka till!!!

• Alyssa

Idag har jag fått tid till att träffa en läkare den 10:e. Vill kolla om han kan skriva ut reductil till mig, jag är så otroligt trött på min övervikt,har kämpat i 4mån nu sen min son födes men ingenting hjälper...

Har ca 30kg att bli av med för att komma ner till normalvikt, jag lyckades förra året att gå ner 26kg på egen han men hade iaf 14kg kvar till idealvikten för min längd. Denna gång går det inte alls.

Har varit överviktig hela livet men efter jag fått mina två barn så är det lite väl extremt. Hur går det för er tjejer? Funkar det?

Får jag vara med här?

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)