• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Frannyfine
    Käkat första dagen idag och jag är helt förstummad..eller inte helt mållås
    kanske Oskyldig men iallafall så är jag förvånad. Det funkade direkt. Första dagen!? Kan det vara sant. jag har inte känt så här någon gång tror jag och det är inget skämt. Jag har aldrig gått en endaste hel dag i mitt liv aldrig utan att vara småhungrig hela tiden. Jag har hetsätit och smygätit sen jag var i sex års åldern och det jag känt idag har aldrig funnits förut. Det kallar jag total Lycka! varar detbara idag är det värt det för att få känna så här! wow

michiara lova att du talar om hur det gick!? *lider av kronisk nyfikenhet*

lilla bebis Hejja Hejja! Jag önskar lycka till fast jag egentligen inte vet vad det innebär än...

LadyTess man får INTE tjuvväga sig det är fusk... Flört Jag vill OCKSÅ fast jag har bara ätit en dag..shit sicket pucko man är.. Men jag förstår att Du är överlycklig över minskningen för sånt had ejag blivit helt knasig på.. Åh var skoj med en till som har Torsdagar som Sin vägdag! *fånigt förtjust i att ha nån att dela detta med sorry*

Har tänk på en sak. Minst en annan tråd har blivit nedsläckt på fl för att det handlat om reductil för att bla bla osv. Grunnar på om jag ska upprätta en gemensam blogg att diskutera detta i om det blir så för oss? Vad säger ni? Tror ni att det skulle funka eller är det rörigt kanske.. Bara en idé så man OM det händer kan fortsätta supporta varandra utan att man trampar på någons tår eller så eller bryter mot regler för jag håller mig gärna på god fot med FL för jag har ännu inget otalt med dom..Vad jag vet iallafall..

P.s Min blogg nedan handlar om min viktminskning och reductilresan... D.s
  • Hemligtjej24

Hur går det till och vad gör man för att få detta utskrivet?

Jag är 162 och väger 86 kg och är så less och hatar min kropp

• Pantra

Jag har ätit reductil i ca 2 mån och gått ner 8 kg. Detta är nog det ända som någonsin fungerat och hade inte lite medicin "micklat" till min hjärna att tro att den var mätt och inte konstant sugen hade detta inte gått. Jag kan verkligen säga från botten av mitt hjärta att det faktiskt kommer att gå vägen denna gång.

Lycka till alla ni andra som kämpar!!

• Frannyfine

Pantra Tack detsamma! Jag kännde mig hoppfull om än försiktig i mina förväntningar så man inte blir besviken..

Hemligtjej24 man får de utskrivet av sin läkare. Man ska helst ha ett BMI på över 35, gå på regelbunda kontroller för hjärtat och blodtryck under behandlingstiden för annarts är det farligt så köp INGET på nätet! Det är ett hjälpmedel mot fetma som ska kombineras med kosthållning ochmotion.. Läs mer på  www.fass.se

• Hemligtjej24

Usch fy f*n nej det visste jag inte. Tror ni jag kan få det ändå eller? jag har verkligen försökt med allt annat men inget funkar

• michiara

Jag hoppas att denna tråd inte försvinner för vi alla behöver ju höra peppande röster då och då så SKULLE den göra det kan vi ju ha din blogg Frannyfine. Insåg ju igår dock att jag måste försöka fixa pengar så jag kan hämta ut tabletterna på torsdag ifall doktorn håller med mig och sköterskan vilket jag hoppas. Det är ju dyrt när man inte har nån rabatt på högkostnadskortet.

Tänk vad underbart det vore att känna mättnadskänsla, inte vara konstant småhungrig på nåt, det vore livet på en pinne..

Så glad för er skull där det verkar funka *kramar om*

~~ Mamma till Andréa -99 och Nelly -06 ~~
  • Hemligtjej24

Vad kostar tabletterna? hur gör jag,ska jag gå till vårdcentralen och säga att jag inte trivs och vill få detta utskrivet eller vad?

Hoppas någon kan hjälpa mig

• michiara

du får beställa tid hos doktorn och tala om precis hur du mår ang din övervikt och så kommer han garanterat ställa frågor som du får svara på

• michiara

hur mkt dom kostar beror ju på hur mkt rabatt du har på apoteket. nypris har jag ingen aning om.

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)