• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • salsita

Måste säga att jag heller faktiskt inte tror på någon "metod"...tror att man med "sunt förnuft" och inte för mycket av nått metoden får ett mera hållbart resultat, däremot så fungerar jag inte med att ta en liten kaka osv, tar jag en liten bit äter jag sen upp hela kakan =) men visst är det något att kämpa för, alltså att kunna äta kaka, tårta, chips osv någongång ibland utan att man för den skull behöver vräka i sig en massa andra saker. Oj nu måste jag rusa på möte...=)

• Skånelinda

Snälla mig berätta på vilket sätt Reuctil kan hjälpa mig. Är det bra om jag måste ner 15-20 kg för att få börja hormonbehandling? Lider nämligen av PCO och just nu känner jag mig desperat över en viktnedgång.
    Kram

• Lady Tess

Hej!!
    Ååååå va roligt! eller ja roligt och roligt??? att vi blir flara som kämpar mot vår över vikt!

Det känns ialla fall bra för mej att ha någon att diskutera det här med!

Skånelinda skrev 2006-09-05 17:39:49 följande:
    Snälla mig berätta på vilket sätt Reuctil kan hjälpa mig. Är det bra om jag måste ner 15-20 kg för att få börja hormonbehandling? Lider nämligen av PCO och just nu känner jag mig desperat över en viktnedgång.Kram
    Jag har 15-20 kg att gå ner men nu vet inte jag vad PCO är så jag vet inte hur dom funkar för dej!
    För mej tycker jag att det funkar super bra och jag är hur nöjd som hälst!!
    Lycka till.

Men hur kunde läkarna vägra att ge några av oss R?? Om man har ett bmi som säger att man måste gå ner i vikt och vill ha hjälp! Ja ja... Inte vet jag! Man jag tycker att det verkar konstigt!

Kram på oss alla och KÄMPA!!!!
    William
  • Ylwis

JAAA!!! ett steg på vägen. Ringde till en annan läkare på HC och fick en tid där och hon lät inte omöjlig att skriva ut Reductil.

• Hemligtjej24

Vad krävs för det?

Jag ringde den vårdcentral jag tillhör igår och hon vägra ge mig en tid,börja snacka om olika behandligar,rådgivning osv osv

• Ylwis

Hemligtjej24: enligt apotekets broschyr om övervikt SÅ ska ens BMI överstiga 30. man har risk för diabetes, högt BT, tidigar uppmanats gå ner i vikt för hälsans skull, midje mått över 88cm för kvinnor och 102 cm för män.

Så har de gjort för mig med, tyckte jag skulle gå till en psykolog för att gå ner i vikt. har varit överviktig hela mitt liv och vill inte fortsätta så och har ju testat allt möjligt.

• Hemligtjej24

Ylwis: Jo det vet jag och mitt BMI ligger på 32.84 så jag överstiger ganska väl..Och jag har kämpat med min vikt i nästan 2 år

• Ylwis

Hemligtjej24: det är ju så att en del läkare skriver bara ut det om man frågar och en del vägrar och tycker man ska söka rådgivngn och sånt så det är så svårt.

Sa åt min läkare att jag läst i broschyren där att med min BMI så ska man egentligen operar sig men att jag inte vill det utan få försöka med Reductil först och hon sa att en operation är ju att tänka på men jag vill inte det för jag vet många som har blivit "knäppa" efter det.

så man ska ju ha tur med läkarna oxå.

• Lady Tess

God Kväll!
    Vilka är det som ska väga sej imorron Torsdag??

Lady Tess

FrannyFine

*Heeeeeejjja*

William
  • jemo

Hoppas att jag oxå får vara "med" snart. Ska träffa en läkare på måndag för diskussion ang reductil. Har ett bmi på 32.5 så jag hoppas, hoppas, hoppas........

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)