• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Frannyfine
    lillabebis VV är ju bra. Tycker jag låter som ett bra sätt att jobba vidare på..

Jag ar under vecka ätit "normalt" som en "smal" person skulle äta. Är ni med på hur jag menar? Alltså mindre portioner, massa frukt och grönt och INGET godis eller kakor,bullar osv. Jag har inte varit sugen. jag brukar kunna klämmai mig en påse polly  FÖRE frukost annars har inte ens smakat en endaste bit sen i söndags! helt ofattbart kan ja lova. jag har ätit godis varje eviga dag imånader och helt plötsligt så:näe jag vill inte ha..
  • Pantra

Jämt innan mens så blir jag sååå himla sugen på allt som man inte "får" äta. Någon med samma problem? Jag har mkt lättare för att låta bli godis, men jag är helt galen i nötter. Hur mkt nötter tycker ni är lagom att äta? eller låter ni bli helt?

• Ylwis

franny fine: ja hon tyckte det helt klart var ett allternativ men jag sa att jag ville testa reductil först!

• Ylwis

michiara : ja det är nog inte bra, inte många som klarar av det. vi har en karl här på byn som gjorde en sån op. när han vägde 170kg men nu har han gått upp en hel del igen och kräks mest när han äter.

• lilla bebis

skrev lite otydligt frågan var ställd till dig Frannyfine..

• michiara
    Ylwis: många av gbg-operationerna funkar inte utan det går upp och personen kan äta precis som vanligt igen men med kräkningar som följd. dom har ju börjat göra nya slags operationer nu som går ut på, som jag fattar det, att dom tar bort magsäcken och sätter ihop matstrupen med tarmen och på så sätt så funkar det bättre dom har även börjat med titthålsoperationer så man slipper den stora operationen som tar tid att komma igenom.
    ~~ Mamma till Andréa -99 och Nelly -06 ~~
  • Ylwis

michiara :

ja men man tycker läkaren e konstig som inte vill pröva med tabletterna först borde ju vara enklare.

• michiara
    Ylwis: ja det är otroligt märkligt, vore roligt att veta vad kirurgerna tycker om det resonemanget med tanke på att köerna till viktop bara växer
    ~~ Mamma till Andréa -99 och Nelly -06 ~~
  • Ylwis

michiara: ja visst de skulle nog inte gilla den tankebånbgen skulle jag tro.

• lilla bebis

Vad du är duktig franny!
    Jag känner mig så laddad men är orolig över vad doktorn ska säga och hur länge i så fall det kommer att ta innan jag får tabl utskrivna!
    Sen om man äter dom här ett tag vad händer när man slutar?? Har du läst om någon som använt men slutat?
    Man får ju max äta dom i ett år...
    Har du några biverkningar? Vilken styrka har du?

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)