• Lady Tess

Vi Som Äter Reductil :-)

Eftersom den gamla Reductil tråden är borta så startar jag en ny!

Vi som äter Reductil eller är nyfikna på att göra det kan stötta och följas åt i denna tråd

Reductil är ett Viktminsknings läkemedel som skrivs ut av läkare.

Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Så nu kan vi bara kämpa kämpa och kämpa 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-24 15:34:10:
    Denna fungerar förhoppningsvis bättre!

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&UserTypeID=2
  • Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)
  • Hemligtjej24

Ok vet du möjligen vilken doktor detta är? är ju inte bara att ringa till vilken läkare som helst

Ursäkta mina frågor men jag vill verkligen gå ner

• michiara

det är din läkare på hälsocentralen/vårdcentralen du ska ta kontakt med

~~ Mamma till Andréa -99 och Nelly -06 ~~
  • Hemligtjej24

aha men jag har ingen läkare där men kankse kan ringa ändå och berätta mitt problem och säga att jag vill beställa en tid för att ev får Reductil utskrivet.

Tror du det blir bra då? ringer jag då till vårdcentralen,den jag tillhör då såklart

• michiara

Jaa så gjorde jag vi har bara stafettläkare här i Östersund där jag bor så det är en sådan jag ska prata med på torsdag

~~ Mamma till Andréa -99 och Nelly -06 ~~
  • salsita

Jippppiii nu kan jag "vara med er" ......eller jippi kanske inte är rätt att uttrycka det det mest optimala kanske skulle kunna vara att slippa problemet helt och hållet =)
    Men nu är jag i alla fall igång, nu SKA jag gå ner de där dumma extra kilona som bara ställer till det för mig. Började med Reductil igår och känner redan effekt (om det inte bara är ren inbillning*s*). Hade en startvikt på 100,4 kg har jag för mig att det var.
    Vill höra med er andra...rekomenderade er doktor er att köra GI- metoden, min gjorde det men det verkade inte som han hade riktigt koll på den....skulle helst vilja få hjälp av en dietist också.

Heja på alla andra....vi SKA klara det här =)

• Frannyfine

Till er alla. Jag (Obs jag är ingen doktor men kan mkt om kost)

Jag tycker att ni inte ska följa någon "metod" eller diet tillsammans med reductil.
    Poängen är ju inte BARA att vi ska minska i vikt det vet allava?!
    Poängen är också attvi ska lära oss en bättre kosthållning. Börja motionera mera och lägga om våra livstilar på lång sikt. Ett hårt jobb som vi klarar om vi supportar varann!!

Nog om det. antagligen har vi alla mer eller mindre krämpor av olika slag som gör att vi gärna undviker motion. Och sen finns det även olika typerav andra  ursäkter men det skiter vi i!

Knepet är att gå ut försiktigt i början!

Om man blir fööör ivrig och dundrar iväg tappar man fort gnistan för att man gått ut för hårt. Börja med kortare promenader eller simning ng gång per vecka. öka allteftersom och det bska lltid kännas bra. Om det gör ont SLUTA! ska man alltid göra.det ska vara jobbigt att kämpa mot vikten men int egöra ont.då tar man i för hårt..

Postar detta nu och fortsätter i ett nytt så det inte försvinner.. ;.)

• Frannyfine

okej.. sen har vi maten. Inga totalförbud tycker jag. allt som man förbjuder sig själv blir man sugen på...Oavsett reductil allt är tillåtet men i lagom mängd. Ta gärna en kaka till kaffet Men inte den största och inte som jag.. En hel paket ensam... Ät balanserad kost med bitar från hela kostcirkeln. Uteslut aldrig fett för fettet är Nödvändigt (!) för att må bra och för att kroppen ska fungera. Ang GI metoden så är ju själva poängen med den att man äter mktfruktoch gröntoch långsamma kolhydrater. Det är bra! Långsamma kolhydrater är som sakta brinnande bränsle som ger större mättnad o längre, ger tarmen mkt fibrer att jobba med och blodsockernivåerna håller sig jämnao fina så man får ett bättre humöroch en bättre balans som gör att man blir mindre sugen...

Mkt gröntoch frukt!

Och framförallt DRICK VATTEN! Massor.. vanligt vatten..Speciellt eftersom Reductil kan göra dig hård i magen. Och alla fibrer gör saken ännu värre.. Där är vatten och motion bra åtgärder!

jaha nu har jag tjatat om mina åsikter men så är det.. Jag kan mkt om kost om nån vill diskutera eller fråga nåt..

Kram på er alla..Kör hårt

• Ylwis

Ja jag var på min HC och pratade med en läkare som vägrade att skriva ut reductil fast jag behöver det med ett bmi som ingen vill veta och att enligt apotekts överviktsbroschyr så har man så högt bmi så bör en läkare skriva ut det, nej hon sa nej redan från början utan tyckte jag skulle prata med en psykolog för att gå ner i vikt.

• Hemligtjej24

Ringde vårdcentralen om detta och sa att jag verkligen försökt osv. Hon snacka om rådgivning,gå med i någon grupp osv osv,har ju försökt med allt sa jag men hon ville inte fixa en tid åt mig

Svar på tråden Vi Som Äter Reductil :-)