Varför säger alla...
Varför säger folk att "dra alla över samma kant" när det heter "dra alla över samma kam"?
Varför säger folk att "dra alla över samma kant" när det heter "dra alla över samma kam"?
Den legendariska sketchen "Ormet kruper" med Sten Ardenstam och Rolf Bengtsson förekom i TV-programmet "Bråkiga blad". Finns med på "40 års humor i Public Service, del 1" (skiva två i dubbel-dvd, alternativt VK). Finns på en del bibliotek, och att köpa på nätet från SVT-butiken.
*garvar högt*
Hahahahahaha
"Vi skulle köpa en popcornmaskin till svärfar på Maxi men blev lite skepiska när det stod 'Big Pooper' på skylten. Vem vill ha en storbajsare liksom?"
Förutom misstänksamheten man får av vad "poop"maskinen verkligen levererar...man blir ju lite misstänksam på kvalitén när de inte upptäcker felet när layouten på texten görs, eller vid kvalitetskontrollerna när maskinen produceras alt. när texten trycks, eller om ingen av anvariga på fabriken kan engelska så pass att de upptäcker det fatala misstaget .
...eller för all del inköparna på Maxi!
Det stod rätt på kartongen som tur var, det var bara hyllkantsskylten som var felskriven.
hahhaahhhaaaa!
Jag dör av asgarv, kul att espressomakinen väckt så ,många kul sidospår. Jag skulle ALDRIG köpa en Big Pooper........
Trinity:
"Det stod rätt på kartongen som tur var, det var bara hyllkantsskylten som var felskriven."
Aaaahhhhh...jag förstååååååår! Det var ju tur det!