• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • CoolJen

Anna 1980:

1-De barnkläder jag köpt har varit varierande i kvalité, ett par t-shirtar med konstig form så att de sitter alldeles tajt i halsen men sen löst fram till axlarna. En tröja(i storlek större än sonen) som ändå inte går över huvudet och då ska jag nämna att sonen har ett litet huvud. Bodysar som förlorar formen i tvätt. Däreom så kan man ju även hitta kläder av ok kvalité men jag vågar inte chansa nåt mer. Vinterkläder skulle jag inte våga chansa på att köpa där, visst billigt men vill att min son(som är 1½ och antagligen kommer bli ganska stillasittande denna vintern) ska ha det jag vet är bra i kyla och väta

2-det fanns många kläder när jag var där för 2 veckor sen

3- såg att folk hade bebisar i babyskydd i vagnen, jag däremot skulle aldrig få för mig att ta med mitt barn in på Ge-kås

4- finns jättemycket leksaker, som är mycket billigare än andra affärer.

• Tingilya

Anna 1980, jag har ett tips. Gå INTE efter va dina barn har för storlekar, de varierar fruktansvärt mycket på GeKås. Min son har 86 och på GeKås har jag köpt upp till 104.
    Så ha med dig byxa/tröja som du vet passar barnen och använd de som måttstock.
    Dra lite i kläderna med, bodysarna tycker jag ofta e rätt dålig kvalité på. De blir helt formlösa efter 15 minuter typ. Dra lite i dem å känn. De som e "dåliga" e ofta rätt tunna i tyget.

• velmajan

Var på Ullared i tisdags (för första gången!!!!) och köpte en del kläder i stl 98/104 - fast det var inte alls alltid den storleken  som stod på lappen i kläderna . Hade med mig en tröja och byxa som är i största laget till lilleman och köpte efter det. Visst var det varierande kvalite, man får välja lite.... Köpte däremot mkt sockar och pyjamasar, sådant som "går åt", samt även en vinteroverall. Lilleman var dock gladast över att han fick en Byggare Bob tröja!!!

Köpte en tröja till mej själv för 110 kr och såg  exakt samma tröja här i stan igår för 300 kr, då blir man glad!!

Att inte välja är också att välja.
  • Tingilya

velmajan, va va det för tröja?
    VA den fin?
    Ska dit om 2 dagar..
    Det e ju kul om man hittar nåt som finns att köpa i vanliga butiker med.

• Anna1980

Cooljen: Nej det skulle jag väl inte heller vilja göra men det finns inget alternativ eftersom vi är på resa bara hon och jag när vi ska till Ullared.
    Jag får väl ta med vagnen och bärsjalen då.

Förresten tror ni att det är mycket folk den 6/11?

• velmajan

Det var en v-ringad randig bomullströja m fuskskjorta under, fanns i brunt (som jag köpte), rött och svart. Var rätt roligt när jag såg exakt samma tröja på en affär här i stan, fanns i samma färger o allt... Min kompis fick hindra mig från att rusa fram och säga: titta, en sån här köpte jag på Ullared för mindre än halva priset.

Att inte välja är också att välja.
  • VIXIE

Är det nån som köpt flickkläder i st 92 nyligen? Sist vi var där hade de inget alls.
    Tänkte åka dit nästa vecka eller nåt.
    Vixie

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Tingilya

velmajan, den köpte jag också när jag va där den 11 ! kul att den finns i vanliga affärer med. Även jag köpte en i brunt

• CamoMillan
    Jag ska åka om en vecka
    Hur gör ni? Skriver ni lista innan ni åker? Jag tänkte gör det , iallafall med det jag SKA ha så att säga. Sen blir det ju alltid mycket mycket mer....
  • Lejlej

ja gör det, jag gjorde det inte, och måste åka tillbaka nu i veckan, för det jag glömde

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden