Hej Jozze o ni andra
ja vi kämpar med vanlig mat... Liam älskar kalops (sempers 6-mån burk) om vi tillsätter vitlök, annan mat är verkligen tvi vale (tom sempers oxköttspure
)!
Jag ger honom smakbitar av allt jag äter... men det enda han äter med glädje (i matväg) är kalops.
Däremot gillar han choklad, vanilj o andra godsaker... Så det får han... jag resonerar så här: vi strävar inte längre efter goda matvanor... vi strävar efter matvanor.... punkt!!! (Liiiite hårt för en mamma som gillar grönsaker).
Liam har problem med tömningen av magsäcken till tarmen, vilket innebär att han kan kräkas upp sin mat flera timmar efter han fått den. Näringsmässigt är ju det inga problem, eftersom han under tiden hunnit ta åt sig näringen... men jag vill iaf inte att han ska kräkas mat (för visst måste det vara obehagligt), så nu har vi minskat mängderna.
Upplever att väldigt få med kräkbarn har fått alternativet att ge barnet mat direkt till tarmen... Liam har haft det i 1 ½ år och det funkar jättebra! Visst, det är en pump att ha med mycket av tiden, men allvarligt talat... med pumpen kan vi göra ALLT. När han kräktes 20-30 ggr/dygn kunde vi inte göra NÅGOT!!!!
Tessika: Vi testade alla varianter innan... Neocate är tydligen det mest skonsamma du kan ge... det innehåller inga proteiner... funkar inte det, så be Ellas läkare ta kontakt med E Svartholm el G Persson på länssjukhuset Ryhov i Jönköping. De vet hur sond till tarmen funkar...
kram till alla supermammor