• Lundamamma

Greyhound

Finns det någon mer än jag här som är vinthundsmänniska och gillar Greyhounds extra mycket?

Hade varit kul o snacka lite i så fall.

• Svar på tråden Greyhound
  • Y O D A

ja var glada att ni slipper - han såg eländig ut vovven idag
    En kullsyster var också sjuk för några dagar sedan,  förut var det  avdödat vaccin och då blev de inte sjuka så man valde alltid det till vargisarna, nu har man bara levande försvagat vaccin och de tål inte alltid det *dubbelsuck*

Alltid stavas altid med två L
  • ixi

dr pepper: Stackar din raring! Hoppas han mår bättre snart. 

• Y O D A

Idag mår hunduschlingen bra igen!
    Nu kan han ALDRIG bli sjuk av parvo igen iallafall!

• enele

dr pepper: Vad skönt att din vovsing mår bra igen.

• Y O D A

Ja! Jag fick dåliga vibbar igår när han blev så dålig - min varghundstik dog tidigare i år - i mars. Hon fick lunginflammation och pang bara låg där på morgonen.. hon dog efter 1 ½ dag på blå stjärnan.
    Vi hade varit bortresta under helgen och hon hade mått bra och allting, på måndagen när sambon skulle till jobbet så väckte han mig och sa att Chilla låg utan att resa sig och andades konstigt - ja, och sen åkte vi in och hon kom aldrig hem mer *usch vilka dåliga minnen*
    så jag blev lite uppjagad i går morse, man vill ju inte vara med om det igen - tur att man har sin lugnande uppfödare

(Lunginflammation är ju typiskt varghundar att få också......eller får greyhounds och andra vintisar  det med? Fundersam)

• enele

dr pepper: Jag har aldrig hört om någon greyhound som blivit sjuk. Benbrott och sönderslitna ligament och senor, men inga sjukdomar. Vad jag vet så är det en relativt frisk ras. Det enda jag hört är att det förekommer "plötsliga dödsfall" utan förklarlig anledning hos vinthundar, särskilt Borzoi, men det vet jag inte om det stämmer...

Trist med din andra hund...

• Y O D A

Ja, suck men inget pris är för högt för att få ha en varghund.....min nya är bara avlad på livslängd och styrka, utseendet är en bonus om han blir snygg. det är bättre.

Vanligtvis har vi ingen aning om vad vi inte förstår
  • enele

Det är tomt och tyst här i denna tråd... *komsi komsi alla vintisfantaster* Var är ni?

• maalisen73

jag är här men har ju ingen egen hund att prata om...

Svar på tråden Greyhound