• Lundamamma

Greyhound

Finns det någon mer än jag här som är vinthundsmänniska och gillar Greyhounds extra mycket?

Hade varit kul o snacka lite i så fall.

• Svar på tråden Greyhound
  • ixi

Oj! Här var det tomt! *ekar*

Jag tänkte bara lägga ut en liten "efterlysning"....vi pratar om att skaffa en hund till, som kompis till våran galgo-tik.

Vi vill ha en vuxen hund, gärna lite äldre, och med gott självförtroende och en positiv inställning. Som förstås ska vara snäll mot allt levande (även om jag vet att nästan alla vintisar har ganska mycket jaktlust ) och funka med barn och allt som förekommer i det vardagliga livet...

Och vi vill såklart ha en vinthund!  En whippe kanske, eller en grey. Inte större än så, vi bor inte jättestort just nu.
    Men vi har stort hjärta, och en stor dubbelsäng med riktigt sköna duntäcken i! Och en stor skog här intill oxå för den delen...

Om ni hör om nån som behöver omplacera sin gamla trotjänare så kan ni väl skriva en rad till mig?

Ha det gott!

• enele

ixi: Jag vet inte hur man skickar mess här på familjeliv, men vet en liten greyhountik som behöver ett hem som fått ett hörn på min hemsida, se "Hundar": web.telia.com/~u22017226

• ixi

Tack för tipset enele! Kollar upp det....dock verkar hon inte gå ihop med katter eller små hundar....det vore toppen om hon gjorde det oxå...

Men vi kollar....

• enele

ixi: Nej, tyvärr så vet jag att hon inte kommer överens med katter och jag gissar att det gäller även mycket små hundar (i typ "kattstorlek"). Men hundar i storlek Drever eller dyligt går bra. Annars är hon ju en underbar hund och kommer bra överens med mina barn, åker i bilen utan problem och kan lämnas ensam en stund.

• ixi

enele: Ja det verkar vara en liten goding

Men eftersom våran tik är något av en problemhund (skygg och rädd för det mesta, mkt osäker mm) så söker vi nu en hundarnas Volvo kan man säga En (i möjligaste mån) problemfri och obekymrad vovve....

• enele

ixi: Men Alicia är ju en problemfri och obekymrad vovve, förutom att hon vill äta katter till lunch.

• ixi

enele: hehe, ja det är ju just det...och våran granne har katt (som Naboo redan jagat upp i ett träd en gång- mitt framför grannen...det var lite pinsamt )

• litenkaka

Yippie!
    En tråd för mig! Ska på lördag (om allt går som det ska) hämta en fyraårig greyhound tik som ska omplaceras, kan knappt tro att det är sant då jag "alltid" har velat ha en gh men det har aldrig varit rätt läge.Men nu har vi bestämt oss och det samma vecka som jag köpt ett lite föl också, snacka om lycka (men det blir nog inga julklappar till mig i år)

• ixi

litenkaka:

GRATTIS! Vad roligt med en vovve! Var kommer hon ifrån? *nyfiken*

Och förresten, vem behöver julklappar? Du får ju dina nu istället!

• litenkaka

Hon kommer från söderhamn men är född på Irland (hon är INTE genom neverland, har tävlat här i sverige)Fyra år gammal, har mest bott i hundgård men varit "innehund" i tre månader.
    Går bra med andra hundar (jag har ju redan en jack russel) men det ska bli spännande att se hur det funkar med katten!

• ixi

Låter spännande!

Anledningen till att jag frågar är för att jag kanske ska skaffa en kompis till min galgo, och då passar grey ganska bra...och för att jag själv har en omplacering, då blir man lite extra nyfiken på andra omplaceringar!

• litenkaka

Ja, givetvis man måste vara nyfiken annars får man ju aldrig veta något! Har du hittat nån kandidat? Det finns en greyhound hane på vovve.net

• litenkaka

Sällskaplig Greyhound hane
    Svart trevlig greyhounds hane till sällskap önskar trevliga promenader och ett nytt hem med massor av kärlek och tid.
    Skäller inte funkar bra med andra hundar oavsett kön samt katter kan också vara ensam samt rummsren.

Säljes enligt skk`s regler har skk stamtavla samt irländsk stamtavla då han var tänkt att tävla med utomlands

För mer info samt bilder var vänlig maila el, ring oss

Pris: 4000

• ixi
    litenkaka: Tack för tipset! Han ser verkligen trevlig ut! Och rejäl! Vi hade väl egentligen inte tänkt betala så mkt för en omplacering, men det skadar ju inte att hålla ett öga åt det hållet ändå
  • litenkaka

Frågan är om de verkligen vill ha så mkt. Kanske bara för att endast lite mer seriösa ska svara. Man kan ju alltid fråga om de kan tänka sig att gå ner i pris.
    Vi ska inte betala något för våran tik (en av de fyra i samma annons)

• ixi

En av de fyra i samma annons? Men det var väl bara den hanhunden i den annonsen?
    *blir helt förvirrad*

• litenkaka

Aha, sorry, längre upp på samma sida finns det en annons om 4 Gh som ska omplaceras och det är en av dem som vi ska ha!

• ixi

litenkaka: Jaha! De ser himlans fina ut alla 4, vilken är det du ska ha? En av tikarna?

• litenkaka

Ja, Gloria!
    De hade blivit överösta med svar så alla var tingade nu!

Svar på tråden Greyhound