• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Snutte och Snuttan

god morgon tjejer! igår åkte jag dit... blev för mkt onyttigt... hihi.. dock inget godis eller så utan feeeeett

men nya tag idag

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Eija77

Sessan85: Tackar tackar!
    Det är bara att ta nya tag för dig... alla kommer vi att falla dit nån gång. Å det lär man sig säkert nått av också Själv är jag en riktig godisråtta.... ÄLSKAR CHOKLAD!!! Så jag gissar att jag kommer att falla för frestelsen några ggr. Fast den här veckan har jag gett mig den på att jag ska vara utan godis och fikabröd. Det är kanon med den här tråden för jag blir taggad av alla andra som är så duktiga!
    Idag har jag tagit en timmes promenad igen. Det är verkligen skönt att gå på morgonen... då har man det gjort sen. Men jag ska villigt erkänna att jag verkligen får tvinga mig själv att gå. Jag är ingen träningsfreak precis . Fast idag ska jag vara riktigt duktig och gå ut med en kompis ikväll också

Lycka till idag med allt!

• Eija77

Snutte och Snuttan: Härligt att det inte blev godis du åt i alla fall... är väl jättebra om mna klarar sig ifrån det... å fikabröd
    Nu friska tag idag!!!

• JejDii

god morgon
    Var och tränade igår. Det är så himla skönt att komma iväg, önskar att man kunde det lite oftare. Min minsta låter inte så himla bar i halsen, så det känns sådär att lämna henne för att gå och träna. Idag stannar vi nog hemma, jag får njuta av min träningsvärk som börjar komma smygande.

Eija: vad duktig du är!

Jag vägde mig igår men skrev inte in nåt för jag tyckte det var för lite, men jag ångrar mig, man ska vara glad för det lilla. Så nu uppdaterar jag listan i alla fall

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 84 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,8 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 73,2 kg / 60 kg (-1,8 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/84,7 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 76Kg / 60Kg
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/70/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/84,5/70 (till jul tack :)

Vart tog Karita och Jenny1978 vägen? Kom igen brudar, ni är på listan, bara att fylla i vikt och haka på i tråden!

• JejDii

igår tog jag ett pump-pass. Brukar inte träna ensam med bara maskiner, tar gärna pass för det tycker jag är roligt, och så blir man peppad att ta i lite extra. Fast på måndag ska jag få instruktioner på maskinerna, så då kanske det blir av att jag tränar lite på egen hand också.

• Eija77

Jenny: Va duktig du är! Själv har jag jättesvårt för att komma iväg å träna på gym. Men men... får väl fortsätta med promenaderna, alltid något. Vem vet, så småningom kanske jag blir inspirerad att börja med nån mer träning

• JejDii
    eija: promenader är suveränt bra har jag hört. Jag tycker det är lite tråkigt att  bara gå ut o gå, så det blir inte så ofta, så jag dövar det dåliga samvetet med gym-pass. tycker du är duktig som promenerar!
  • Cassanna

Imorgon är det vägning o mätning för min del...Håll tummarna

Svar på tråden Gå ner i vikt!