• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Snutte och Snuttan
    Cassanna skrev 2006-09-26 13:07:49 följande:
    Imorgon är det vägning o mätning för min del...Håll tummarna
    Håller mina tummar!
    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • JejDii
    cassanna: *låser in godsakerna* Håller tummarna förståsGlad
  • Eija77

Jenny: Lite trist kan det bli när man går själv... fast jag ska köpa en Mp3-spelare nu så då kanske det känns lite bättre

• JejDii

köp en stegräknare också, det blir lite roligare då. Funkar för mig iaf.

• Snutte och Snuttan
    Eija77 skrev 2006-09-26 13:43:45 följande:
    Jenny: Lite trist kan det bli när man går själv... fast jag ska köpa en Mp3-spelare nu så då kanske det känns lite bättre
    Jag går ut med barnvagnen och mp3 o det e mkt roligare när man har musik att lyssna på när man motionerar
    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Eija77

Snutte och Snuttan: Jag förstår det, riktigt läääängtar till jag har spelaren. Ska beställa så det tar x antal dagar innan jag har den. Bara att bita ihop ett tag till.... den som väntar på nått got...

• Nericia

hej tjejer! ja man blir verkligen peppad när man läser i denna tråden. med maten går det väl rätt så bra för mig nu,i varje fall igår och idag( åt inget efter kl 18) får se hur länge det håller i sig, men dessa promenader, jag går varje dag men då tar jag ju med mig hunden, och hon ska ju stanna överallt, jag blir galen på henne. å jag får dåligt samvete att gå utan henne. men imorgon måste jag upp på stan och fixa saker, då tänker jag gå, lämna bilen hemma. å jag tänker inte titta på lisa (min hund) för när hon tittar med sina bedjande ögon så får jag så dåligt samvete. å så tar jag med henne, och så får jag stanna nästan vid varje buske.haha.

åh ni är så duktiga som orkar träna. jag har så svårt för det där.

• Eija77

Å jag ska gå med 2 barn idag.... annars brukar jag passa på att gå då de är på dagis för då kan jag gå ganska fort och verkligen få upp flåset. De går på dagis 3 dagar/veckan så idga och imorgon får jag snällt ha barnen med när jag går
    Telma går det bra med för hon sitter ju i vagnen men Tilde som är 4½ år är det svårare med. Antingen åker hon på bräda... men helst vill hon gå själv. Å det är ju iofs bra att hon vill röra på sig men det blir inte precis ngn power-walk
    Men nu har vi kommit överens om att hon åker bräda på vagnen halva vägen och sedan får hon gå, då får jag lite motion iaf

Här är det grått och trist idag, ca 10 grader. Hur har ni andra det?
    Snart har halva "vita veckan" gått tjejer!!!

Svar på tråden Gå ner i vikt!