• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Princess Leia

Jag är nu inne på min 10:e dag och har yttligare gått ner. Detta går ju som en dans.
    Gick en långprommis i går morse innan frukost och har cyklat idag. Hejja hejja! I morgon åker jag och min dotter upp till Umeå och hälsar på mina föräldrar, jag vet att det kommer bli svårt att hålla sig ifrån alla frestelser som Mamma har att bjuda på. Men jag har en gång för alla bestämt mig. INGET kan stoppa mig nu. Nu skall jag gå ner till 60Kg. 15kg kvar! Förvånad Hoppas på att få med mig Mamma på prommis för det är ju öken att gå själv. Ha det bra mvh PL!

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 84 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,8 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 73,2 kg / 60 kg (-1,8 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/84,7 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 75,5Kg / 60Kg
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/70/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/84,5/70 (till jul tack :)

• JejDii

Congrats Vad du är duktig Prinsessan!!!!  Lycka till hos mamma

• Princess Leia
    Tack! Generad
    Murphy's Laws! If anything can go wrong, it will!!
  • Eija77

Princess Leia: Jäklar va du är duktig. Blir riktigt imponerad... och inspirerad!!!
    Visst är det skönt att promenera innan frukost!? Jag har gjort det mån och tis och tyckte det va jättehärligt
    Idag va barnen hemma från dagis så då gick vi senare. Har precis kommit hem. Det brukar ta ca en timme att gå min runda men idag då jag släpade på barnvagn med en 1½-åring i OCH en 4½-åring som åkte ståbräda så tog det 20 min längre... inte så konstigt kanske
    Lycka till i helgen med allt! Själv ska jag ha matgäster och myspys med vänner. Gissar att det blir lite onyttigt då... men jag känner mig iaf jättenöjd att jag inte stoppat i mig godis eller fikabröd (å inga mjukmackor) sen i lördags. OCH att jag dessutom kommit igång lite med promenaderna igen.

Carro29: Måste tacka för att du startade denna tråd. Det har gett mig inspiration att äta lite nyttigare och att röra på mig.
    TACK!!!

• Nericia

Eija 77: tack själv, utan er skulle det inte vara någon bra tråd. Idag sa gubben till mig att han aldrig sett mig så bestämd någon gång förut när jag försökt gått ner i vikt, det är roligt att höra. för nu ska jag gå ner.

i helgen ska jag och min man och svärföräldrar ner till kiwik och då blir det väl äta ute på restaurang. men jag ska försöka vara duktig och äta lite och nyttigt. nu ska jag ner och äta innan klockan sex. haha jag har fått nippran på det där med klockan sexGlad!

ha det bäst allihop!

• Snutte och Snuttan

Suuuuuuuuuuck, fattar inte varför jag inte får någon motivation av att motionera.. tänker bara, "det kan jag ta imorrn eller övermorgon" så blir det aldrig av... blä..... svårt att komma ut har jag med eftersom jag har min lilla tjej och ingen hiss! jobbigt med släpandet av en 16 kg vagn uppför 4 trappor och ner..  varje dag så ut är totalt kört.. förhoppningsvis ska vi flytta snart och där har dem hiss!

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • tjötas

Gjorde precis torsdagens smygvägning och den visade på några hekton minus. Inga underverk men minus i alla fall... Ska satsa järnet på att hålla det till måndag!

Har inte heller tränat i veckan. Min träning består av promenader med vagnen kompletterat med vattengympa en gång i veckan men denna veckan kom jag inte iväg på det tyvärr. Satsar på nästa. Ska också försöka komma ihåg att göra ett ministyrkeprogram med utfall, sit ups, armhävningar och ryggövningar (och knipövningar...) för att sakta stärka kroppen lite. Som relativt nyförlöst har jag inte lust med för ansträngande grejer men lite ska jag väl klara av!

• JejDii
    Snutte o Snuttan: om du släpar ner vagnen och sen upp den igen har du ju gjort världens styrkepass, du får se det som en del av motionen. Fast jag vet verkligen hur trist det är att inte ha någon motivation. Mitt tips är att sluta vänta på motivationen. Ge dig iväg bara. Ibland när man är lite nere så hjälper det om hjärnan får lite frisk luft och lite blodgenomströmning. Så om du rör på dig blir du gladare, och blir du gladare så blir du mer motiverad.
    Hoppas ni hittar nåt bra ställe att flytta till
  • Miha

soffi86 Varför ska jag konditionsträna innan. Då har jag inget glykos kvar till styrketräningen?!
    Andledningen varför jag konditionstränar efteråt är för att då är glykoset slut och energin kommer från fettet istället.

• Kirita

uss, jag har vart dålig på att titta in hit! nätet har vart nere och massa jobb och grejer som händer!

men jag har lyckast hålla igång, har ännu inte ätit godis denna veckan (min vecka börjar på måndagar) och er jag väldigt stolt eftersom jag har massa godis här hemma!

var igår oxå på gymmet för första gången sedan i våras någongång och det kändes så skönt efteråt!

Sedan är det bara PEPP PEPP PEPP till er alla!

VILL MAN SÅ KAN MAN!

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 84 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,8 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 73,2 kg / 60 kg (-1,8 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/84,7 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 75,5Kg / 60Kg
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/70/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/84,5/70 (till jul tack :)

Svar på tråden Gå ner i vikt!