• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • JejDii
    Kirita: Vad du är duktig som inte ätit godis. Själv har jag fuskat, kan inte motstå när det finns hemma.

*Suger åt mig ett av dina "PEPP" *
  • Nericia

go kväll på er alla! det var svårt att komma in hit på sajten, undra om det varit något strul eller om det är min dator som krånglar.jaja. då har man fuskat ikväll. vart bortbjuden ikväll och dom ville bjuda på kvällsmat, så där rök min ej äta efter klockan sex, men jag kan säga att jag mådde inget bra efteråt. jag var ju egentligen inte hungrig. så nu har jag cyklat och gjort sit ups här hemma.jag mådde tjuvtjockt efter att jag ätit. magen har väl vant sig nu att ej äta på kvällen, ja jag vet inte.

kirita: va duktigt du är som ej äter godis, det är den svåraste biten för min del. smågodis är ju så gott.

go natt på er alla.

• Princess Leia

Tack för alla glada hejarop! Cool
    Har njutit en härlig middag tillsammans med Mamma och Pappa och Min storasyster och hennes två yngsta barn och så min dotter då förstås. Vi åt fläskfilé och en härlig sallad med oliver, fetaost och en massa grönsaker ifrån Mammas trädgårdsland. Och ja inge mer. men ohh vad duktig jag är, jag är så bestämd nu.
    Gick oxå på en långprommis idag med Mamma och Barnvagnen med Sonja i. Men problemet är ju att Sonja börjar bli så stor nu så hon vill gå själv inte åka vagn. Så 10 steg framåt och 20 bakåt osv. Jag blev till slut tvungen att gå i förväg för att få något flås över huvud taget. Jaja! I morgon får dom stanna hemma så går jag själv.

Nu skall jag lägga mig och kolla på TV. Men på återseende!

Heja på Heja på!
    Ps. när tar denna ej godis vecka slut? I morgon eller på Söndag? Ds.
    Mvh PL!

Murphy's Laws! If anything can go wrong, it will!!
  • Eddiesmamma

Åh, kikar in lite snabbt bara för att visa att jag inte glömt bort tråden. Haft fullt upp så jag har inte hunnit skriva. Men i morgon är det helg så då ska jag nog kunna ta o skriva några fler rader... Här ska nassas

♡ Älskar min Eddie ♡
  • Eija77

Min "ej-godis-vecka" tar slut imorgon i alla fall
    Gissar att det kan bli lite gott då eftersom vi får middagsbesök av kompisar...

Jag har i alla fall gått 6 km VARJE dag denna vecka.... eller inte idag då, men än är inte dagen slut. Ev blir det en tur på eftermiddan/kvällen. Men jag har iaf gått kanske 2 km (mest uppför) och burit halvtung Ica-kasse. Det är väl alltid något!? Åsså ska jag snart dra fram dammsugaren, det blir ju också lite motion *tänk positivt tänkt positivt*

Kirita: Verkligen bra att kunna låta bli godiset. Själv har jag inte ätit vare sig godis eller fikabröd på hela veckan.... men jag skulle nog inte kunna låta bli om jag haft sånt hemma. Lyfter på hatten för dig!

Trevlig helg tjejer och kämpa på alla duktiga "bantar-kompisar"

• Eddiesmamma

Hej hej!!
    Tjuv vägts har det gjort här med
    Gissa om jag vart förvånad när vågen visade 1 kg mindre med kläderna på
    Trodde det var fel på våran våg för den jämt visade på 70 (har ingen digital, ännu så jag får gå  på ett ungefär). sen nu så har jag börjat äta oftare vilket har gjort att jag har ätt mindre varje gång, och det tycks ha gett resultat Sen blir det ju minst en långis om dagen. Annars gör jag inte så värst mycket. Snart kommer en tid då jag kan börja gymma och simma. *Längtar*

Nää nu måsta jag Knoppa
    Natti Natti

♡ Älskar min Eddie ♡
  • Snutte och Snuttan

Hej hopp full galopp! Snart en hel vecka utan godis o mums vi ska vara stolta över oss själva att vi lyckas undvika

Skulle alla väga sig samma dag? måndag?

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Eija77

Snutte & Snuttan: Vet inte om alla väger sig samma dag men jag har bestämt att jag ska väga mig måndagar i alla fall.
    När tar din ej-godis-vecka slut? Jag gissar att det kan bli lite gott för mig ikväll eftersom kompisar kommer på besök... tacos blir det i alla fall, det vet jag... å vin

• Nericia

Hejsan allihop! har varit borta i helgen och bott på hotell, blev ju lite mat ute och så. men inget godis. imorgon är det vägning som gäller.

det känns som jag har ätit mycket, så säkert har jag nog gått upp. känns så ivarje fall.haha.få se imorgon.

lycka till alla inför nästa vecka med träning å allt!!!

• Snutte och Snuttan

Ja imorrn e det vägning, ja känner som dig carro, känns som jag gått upp mer än vad jag gått ner men det återstår att se imorrn

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
Svar på tråden Gå ner i vikt!