• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Johannah Ottosson

åhh vad mysigt, jag älskar att åka båt!

Hur gör ni alla med godis?? Min största fälla!!! Behöver råd!

• Snutte och Snuttan
    Johannah Ottosson skrev 2006-10-04 22:30:49 följande:
    åhh vad mysigt, jag älskar att åka båt!Hur gör ni alla med godis?? Min största fälla!!! Behöver råd!
    Om du inget köper när du e på affären så har du inget hemma att äta och då blir det svårare för dig att få tag i godis, minskar godisuget, ät en frukt, macka så ditt sug försvinner.
    Har inget godissug direkt  nu eftersom att jag ignorerat godisavdelningen varje gång jag varit sugen
    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Johannah Ottosson

Vi brukar aldrig ha godis hemma. Men ibland är jag så sugen så jag tror jag blir galen och då hjälper det inte med en frukt! Tycker inte jag . Hört något om att du inte äter godis på tre veckor så försvinner suget eller något liknadne!

• Eija77

Usch va dåligt det har gått för mig den här veckan!
    Det har varit/är regnigt och grått...barnen är hemma från dagis och vi har haft sjukt mycket att göra hemma på kvällarn aså några promenader har det inte blivit... eller i måndags blev det en 6 km-runda men inget sen dess. Annars brukar jag passa på att gå då jag lämnat barnen på dagis på morgonen. Får försöka ta nya tag nästa vecka. Fast då ska barnen också vara hemma. Eller jag och barnen ska till mina föräldrar, sambon åker på älgjakt
    Har iaf (hittills) inte gått upp i vikt iaf (tjuvvägde mig igår, får nog vara glad för det

Heja på tjejer!

• Eija77

Men... inget godis har det blivit i alla fall, men någon pepparkaka har slunkit ner :-/

• JejDii

hej på er alla

Johannah: Har hört att krom minskar sötsuget... Får kolla upp det.

*Peppar Eija!*

Tråkigt när det är motigt på alla plan. Härligt att du inte gått upp i vikt! Det är väl huvudsaken i alla fall när man inte riktigt orkar vara duktig hela tiden

• tjötas

Har smygvägt mig idag och vågen visar minus trots att jag inte rört på mig denna vecka pga förkylningen. Hoppas det håller sig till måndag, ska peppa mig själv i helgen så jag håller mig någorlunda duktig! Har ju i alla fall godis och snacksförbud så det är ju bra!

Hoppas måndagsvägningen visar minus den med!

• sanneb

Jag vill oxå vara med så jag tar mig friheten att hoppa på :D
    Gick ner med GI metoden ca 10 kg förra hösten från 76 till 66kg /satte acceptabel vikt på under 70kg men nu sista månaderna har varit svåra och frossiga. Idag väger jag 73. Börjar med Nutrilett så får vi se. Behöver pepp och inspiration...

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 83 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,8 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 73,7 kg / 60 kg (-1,3 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/84,3 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 75,5kg / 60kg
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/69/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/84,4/75 (till jul tack :)
    Johannah: (161) 74kg
    SanneB (165) 73kg/73kg/66kg

• Johannah Ottosson

Krom säger du, ja det måste jag kolla upp! Tack

Svar på tråden Gå ner i vikt!