• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • ChicaDora

Jag har gått ner 13kg bara genom att skippa godis mm, äta mindre portioner och mer frukt och grönt. Har lite före och efterbilder om ni vill se (under starka bilder). Kan kanske ge lite extra peppning.

absolut helt rätt att skippa alla korttidslösningar med pulver, att byta livvstil är a och o och man trivs mkt bättre och tänker knappt på att man bantar. Minus på vågen blir snarare en bonus.

Lycka till alla!

• Snutte och Snuttan
    ChicaDora skrev 2006-10-06 22:02:27 följande:
    Jag har gått ner 13kg bara genom att skippa godis mm, äta mindre portioner och mer frukt och grönt. Har lite före och efterbilder om ni vill se (under starka bilder). Kan kanske ge lite extra peppning. absolut helt rätt att skippa alla korttidslösningar med pulver, att byta livvstil är a och o och man trivs mkt bättre och tänker knappt på att man bantar. Minus på vågen blir snarare en bonus. Lycka till alla!
    ojojojoj vilken skillnad det va grattis.
    jo det e ju det det handlar om. att lägga om sin livstil
    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Nericia

chica dora: hur lång tid tog det för dig att gå ner i vikt? Jag kör på det du skrivit, jag har slopat godis mat efter klockan sex, mer frukt, mindre portioner, men jag tycker det går så sakta. man är lite otålig.

Jag har prövat cambridge nutrilett, och gud vet allt, men det är inget för mig. funkar ett tag sen är man uppe i vikt igen. så nu för 2 veckor sen tror jag det är, så börja jag med att köra denna stil.

titta in och såg dina bilder. nu blir man ju pepp. man känner ju att kan andra så ska väl sjutton jag oxå klara det.

Man vill ju rasa i vikt på en gång, man vill ju se resultat, men egentligen är det väl bra att det går sakta när man går ner.tror jag.

hej svejs på er alla. Hoppas det går bra för er alla.

• JejDii

Har gått bra hela veckan, men igår slank det ner endel framför tv:n Förvånad
    Ja, ja nya tag

Carro: stå still är väl ingen höjdare i och för sig, men det är ju tusen gånger bättre än att gå upp! Du har hela helgen på dig innan vägningen på måndag att äta lite nyttigare och röra lite mer på dig. Håller tummarna för ett -

hej qliana du får hemskt gärna vara med och pappa/peppa

• Lenafena

Chicadora: snyggt jobbat!
    Jag ska oxå lägga in ett collage snart, måste bara uppdatera med senaste fotot. Just nu har jag stått stilla i vikt trots att jag sköter mig. Men dte är lugnt. Är bara skönt att vara 22 kilo lättare nu än vad man var för snart ett år sedan som höggravid
    Tror att det blir minus denna vecka iaf trots att jag skulle behöva motionera mer. Men det är ju så taskigt väder ute!
    När regner vräker ner är det så mycket lättare att ta bilen när man ska iväg nånstans istället för att promenera

• Snutte och Snuttan

Tjoooohooooo har gått ner 1.4 kg på en vecka!!!!! supernöjd med mig själv. måste berott på att jag inte druckit cola så mkt. hurra! neråt visar det vägde mig idag för att jag inte är hemma imorrn eller på tis utan ska på kryssning.
    Så nästa måndag väger jag mig normalt med er

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 83 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,8 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 72,3 kg / 63 kg (-2,7 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/84,3 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 75,5kg / 60kg
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 88,3/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/69/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/84,4/75 (till jul tack :)
    Johannah: (161) 74kg
    SanneB (165) 73kg/73kg/66kg
    Qliana (160) 66,6/66,4/60 (ev 56) Innan jul.

• Qliana

Snutte och snuttan: Grattis! Det är ju en kanon minskning!

Cola, dryck i olika former....inte minst latte (som jag älskar) är en bov i viktminskningen för mig. Jag tycker att en latte inte kan göra så mycket, men tar man en latte x 7 dagar så inser jag att det blir en hel del.

• Nericia

igår fuska jag. drack ett glas cola, gud va gott det var. jag har haft sån väldans huvudvärk på sistonde, försa om det är colan,haha. jag dricker inte kaffe så colan är min enda coffein intag.

imorgon gäller det. ska bli spännande.

• Snutte och Snuttan
    Carro29 skrev 2006-10-08 09:23:03 följande:
    igår fuska jag. drack ett glas cola, gud va gott det var. jag har haft sån väldans huvudvärk på sistonde, försa om det är colan,haha. jag dricker inte kaffe så colan är min enda coffein intag. imorgon gäller det. ska bli spännande.
    hehe colan e också mitt enda intag av koffein men nu de senaste har jag druckit max två cola per dag e stolt över mig själv
  • JejDii

jag har lite ångest över fredag och lördag. Blä, har ätit så mycket onyttigt! Hu, varför gör man så? Måste gå en låååång promenad idag.

Snutte o Snuttan: vad roligt! Håller tummarna för måndagen också, men det ska väl gå hur bra som helst.

Svar på tråden Gå ner i vikt!