• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Princess Leia

Här var det lungt idag!! Har ni gömt er i kylskåpet eller??

Jag sitter här framför min nylagade/servade dator och njuter... Den är supersnabb.
    Har fortfarande inte fuskat någonting i veckan och det är jag superstolt för. Men jag har inte haft tid eller ork till så mycket motion i veckan. Och det skäms jag för. Det blir plocka svamp i morgon och innebandy på Söndag. Sen får jag återgå till mina kvällspromenader nästa vecka! Hur går det för er?

Mvh PL!

Mamma älskar dig skrållan!
  • tjötas

Har fullt upp inför dop imorgon, massa "läskig" mat (pajer med grädde, creme fraiche osv) och tårtor såklart... Igår blev det macdonalds... Men jag ska väga mig som vanligt, än finns det chans att jag klarar mitt första delmål som var minus 5 kg till 15 oktober. I måndags var jag ju på minus 4.8... Spännande!

• JejDii
    Betania: dags för vägning Hur gick det?
  • Johannah Ottosson

Denna veckan känns det lite surt bara 1 hg ner!!

Får man mer muskler om man promenerar?

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 82,5 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,8 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 72,3 kg / 63 kg (-2,7 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/82,7 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/78,7 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 75,3kg / (70kg innan 29 Nov.)
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 87,6/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/69/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/82,5/75 (till jul tack :)
    Johannah: (161) 74kg/72,4
    SanneB: (165) 73kg/71,7 kg/66kg
    Qliana: (160) 66,6/65,3/60 (ev 56) Innan jul
    FlikkanZombie: (165) 112,2/112,2/målvikt 75, till att börja med 100 (innan januari slut-07)

• Snutte och Snuttan

Får man mer muskler om man promenerar?

JAPP det får man, om man inte tränat på jättelänge så är musklerna i viloläge och vaknar till  liv när man börjar med någon slags motion som långa promenader

Därför kan det i början ta lång tid innan man går ner i vikt för att musklerna väger mkt mer än fett och att ja, ni bygger på
    Bli inte deppiga att ni gått ner ett gram eller så. MUSKLERNA är på gång och det ökar förbränningen ju mer muskler man har Sedan rasar kilon om man äter rätt osv
    Kämpa girls!

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Princess Leia
    Snutte och Snuttan skrev 2006-10-15 17:34:28 följande:
    Får man mer muskler om man promenerar?JAPP det får man, om man inte tränat på jättelänge så är musklerna i viloläge och vaknar till  liv när man börjar med någon slags motion som långa promenader Därför kan det i början ta lång tid innan man går ner i vikt för att musklerna väger mkt mer än fett och att ja, ni bygger på Bli inte deppiga att ni gått ner ett gram eller så. MUSKLERNA är på gång och det ökar förbränningen ju mer muskler man har Sedan rasar kilon om man äter rätt osv Kämpa girls! Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
    Kanske är därför som jag bara gick ner 200g förra veckan.... Jag bygger muskler! haha
  • Princess Leia

Sitter här i morgonrocken nybadad efter en tuff innebandymatch. I dag var vi bara 5st så det blev en hård tuff match. Och jag med min sopiga kondis. Jaja. Det var spel hela tiden 60 min utan avbytare. Phuuu!

Jag jobbar natt i morgon så jag väger mig i vanlig ordning på jobbet på Tisdag morgon, då jag inte har köpt någon våg ännu. Jag bara måste ta mig tid att göra det. Så jag återkommer med veckans resultat på Tisdag.

Vet inte om jag har gått ner något denna vecka. Har faktiskt fuskat lite igen... Dumma dumma mig. Jaja. (Åt en bit morotskaka i lördags) Skrikandes
    Men va tusan man måste ju få leva lite oxå.

Kom igen nu tjejjer! I morgon börjar en ny vecka!

Till sist jag är lite nyfiken på vilka metoder ni kör med? Själv så kör jag Anna Dhalqvist kostprogram. Low Carb.

Mamma älskar dig skrållan!
  • Snutte och Snuttan

Jag fasar för att ställa mig på vågen imorrn i tanken på att jag varit på kryssning osv.
    Men jag får hålla tummarna att det visar 100 gram hehehehe...

Princess leia:
    Jag kör natur-nutrilett kur blandat med mat och har sammanlagt gått ner 7.7 kg sedan ja 3 juni

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Nericia

princess leia: jag har bara dragit ner på maten och äter lite mer nyttigt, försöker undvika pizzor och annat som är väldigt gott men ej bra för min vikt. sen äter jag inte efter klockan sex på kvällarna.

än så länge har det gått rätt så bra. det går sakta men säkert åt rätt håll.

imorgon är det dax för vägning, ska bli kul hoppas jag att se hur det har gått.

god natt på er alla! ska kojsa nu, är så trött. tjoflöjt!

Svar på tråden Gå ner i vikt!