• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • JejDii
    Skruttisen, alla som vill vara med och peppa till viktminskning är så hjärtligt välkomna. Skriv in dig på listan om du vill
  • Snutte och Snuttan
    JennyoNike

Hahaha... njaee inte direkt utan barnen vaknar så tidigt att jag knappt hinner sådant som att springa en mil

Men du väckte min tanke. det e sant. jag åt en massa vitaminer innan jag packade ner dem.. det var dumt av mig att packa ner vitaminerna för då va jag inte ett dugg hungrig.. åt omega 3 varje dag plus lite andra... SATAN!
    måste ta fram dem igen!

Jo motion kommer jag nog få flyttdagen hehehehe

VÄLKOMMEN SKRUTTISEN2!
    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • tjötas

Prinsessan Leia: mitt nya mål blir att komma ner under 80 kg innan första advent. Dvs minst till 79.9 kg. Det ska väl inte vara omöjligt, men jag gillar realistiska viktmål!

*smyger iväg för en smygvägning*

• JejDii
    Betania din smygvägare Mina smygvägningar brukar visa på massa minus, men vid måndagsvägningen har jag knappt gått ner alls. Ska kanske väga mig föööre helgen nästa vecka
  • Snutte och Snuttan

FY er... inte ska man väga sig förväg.. fy fy

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • JejDii

förlååååt snutte, jag ska bättra mig

• Johannah Ottosson

Hej hopp!!
    Idag känner jag mig mycket bättre!
    Och fast jag var så nere igår så åt jag inget onödigt eller onyttigt!
    Köpte mig en sharon och fyra färska dadlar istället
    Kände mig supernöjd!!

• Princess Leia

Jag har fått migrän, mår pyton och har jordens huvudvärk, mår illa och så har jag ju problem med magen. Sedan jag började med Low carb så har magen inte skött sig?!  För lite linfrö kan tänkas. Ja så alla har vi dåliga dagar. Jag misstänker oxå att jag får i mig för lite omega fett. Skall direkt köpa på hälsokosten i närheten.

Betania klolt att sätta upp realistiska mål. Men jag hade ett före jag fick en tidigare tid på SH. Nu då? Fundersam

Skruttisen2 Varmt välkommen! Här peppar vi varandra och sporrar varandra till viktnedgång. Det är ju så svårt att vara helt ensam och nu är vi ju inte det.

Nu skall jag gå och lägga mig innan jag börjar jobba.

Mamma älskar dig skrållan!
  • Princess Leia
    klokt skall det stå.
    Mamma älskar dig skrållan!
  • JejDii
    Johannah Ottosson skrev 2006-10-19 10:14:07 följande:
    Hej hopp!!Idag känner jag mig mycket bättre!Och fast jag var så nere igår så åt jag inget onödigt eller onyttigt!Köpte mig en sharon och fyra färska dadlar istället Kände mig supernöjd!!
    Du är ett föredöme!! Härligt!
Svar på tråden Gå ner i vikt!