• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Qliana

Tummen upp för att ni är så duktiga att stå emot smågodis och dessutom slänga !!!

Vad har ni för målbilder?
    Min är att jag står i bikini utan att skämmas

• FlikkanZombie

Tack alla för det varma välkomnandet!

jag smygvägde mig imorse, och jag vägde 111,5..det kanske låter mycket men det har jag inte vägt på väldigt väldigt länge så idag blir det en bra dag känner jag

• Snutte och Snuttan
    Qliana skrev 2006-10-12 09:17:35 följande:
    Tummen upp för att ni är så duktiga att stå emot smågodis och dessutom slänga !!!Vad har ni för målbilder?Min är att jag står i bikini utan att skämmas
    Min målbild e att komma i mina gamla favobyxor och få känna sig normal i kroppen utan en massa hängande fett
    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • tjötas

Mitt mål är att kunna glida i mina "smaljeans" och knäppa knappen utan problem. Dessutom vill jag komma ner under 88 cm i midjan samt känna mig fin i klänning till min dotters 1-årsdag (juni nästa år). De målen är viktigare än själva siffrorna på vågen men runt 70 kg är det.

• Snutte och Snuttan
    sanneb skrev 2006-10-09 09:19:30 följande:
    Inte upp och inte ner ;D inte ens gått ner ett halvt kilo och då var det ändå 4 dagar med bara nutrilettt och promenader. Det ända osunda jag gjort var att äta en hel portion thaimat igårkväll...förstår inte riktigt men jag fortsätter med att tänka på vad jag stoppar i mig och mina promenader så ska vi nog se att det går nedåt på vågenalltså fortsätter jag på 73 kilo
    sanneB

Du får tänka på att när du äter nutrilett och ja motionerar så bygger du ju faktiskt muskler.
    För mig har det tagit veckor innan mitt nuttra visat resultat. Nu går jag ner ordentligt.
    Man måste helt enkelt ha tålamod med nutrilett.
  • Princess Leia

Mitt första delmål är att gå ner så pass mycket så att jag kan bli gravid igen. Har tydligen lättare för att bli gravid när jag losar en massa kilon. Och sen skall jag försöka hålla tillbaka viktökningen under grav och efter. Vilket jag INTE gjorde förra gången. Hade gått ner 17kg innan jag blev gravid med min dotter och sen när jag ammade så svullade jag i en massa skräpmat och GODIS. Så jag gick ju upp allt igen.....

Haha sen när ni kanske har nått erat mål så får kanske jag börja om. Vem vet?

Ja det är en senare fråga jag vill först och främst bli gravid igen.

Sen till sist så måste jag be om ursäkt för två tomma medelanden igår kväll. Min dator är på service så jag lånade min bonusdotters dator och den är ju ifrån 1800 kallt och fattade inte att den skulle skicka med bokstäverna i medelandet oxå!
    Kom igen nu tjejjer!!!! Hej och hå!

• Nericia

hej igen! ja min mor är lite jobbig ibland, men  hon är ändå go, hon vill ju bara väl. hon tycker så synd om mig att jag måste avstå godis, hon vet ju hur mycket jag gillar det.jaja nog om det.

om jag går ner mina kilon, så vill jag gärna pierca mig i naveln, har alltid velat det men jag har ju en massa veck så har inte tykct att det är någon ide att pierca sig när det inte syns. sen vill jag göra en tatuering.

sen självklart så hoppas jag att jag blir gravid. jag vart väldigt lätt gravid förut, när jag var smalare, men sen börja jag tröstäta, å nu är det omöjligt att bli gravid. känns det som.

så nu ska jag ta och dona lite här hemma. är barnvakt idag åt vårt blivande gudbarn.  han är 1 månad. dom är så goa.

så nu har jag pladdrat färdigt. hej svejs.

• JejDii

har tappat motivationen lite eftersom jag inte tappar så mycket, men det är så skönt att läsa härinne då, för ni är så himla bestämda! Och lyckas så bra! och tack snutte o snuttan, för upplysningen att man faktiskt bygger muskler. Jag har ju börjat träna lite, så då kan jag tänka att jag bygger muskler och att det är därför jag inte tappar så mycket på vågen

• Snutte och Snuttan

jag kom inte ihåg vem det va som frågade om midjemåttet men jag hade fel.
    Det är 88 cm det ska vara för att man ska minska riskerna för diabetes o hjärtproblem osv.

Ville bara påpeka att jag hade fel o ber om ursäkt. Jag trodde det va 86 men hade fel

Svar på tråden Gå ner i vikt!