• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • Johannah Ottosson

Tack! Jag behövde höra det!

Någon som har nått tips på vad jag kan laga för något ikväll?? Noll fantasi just nu!!

• JejDii
    Johannah: det är ju bara onsdag idag
  • JejDii

oj, det inlägget skrev jag ju för länge sen

johannah: igår gjorde vi laxfiléer i ugnen. Vi klyftade potatis, morötter, rödbetor, rödlök, in i ugnen ca 15 min, sen på med laxfiléerna på samma plåt i ca 20 min till. Mums, serverade med färdigkryddade creme fraiche.

Det går säkert att ha massa annat roligt till, och det var verkligen supergott!Räcka ut tungan

• Johannah Ottosson

Jenny och Nike:
    Ja det lät faktiskt väldigt gott! Synd att min man inte är så förtjust i sådana saker. Ren husmanskost är vad han tycker bäst om. Och det är så tråkigt och jobbigt att laga två maträtter!!

Usch! Vad jag gnäller idag känner jag! Förlåt!

• Snutte och Snuttan

Fem myter om motion

1)När man motionerar omvandlas fett till muskler.
    Sanning: Fett kan inte omvandlas till muskler och muskler kan inte omvandlas till fett. Muskler kan bli större eller mindre och det gäller även fettcellerna. Det fett som du blir av med förbrukas dock som energi.
    2) När man motionerar svettas man ut fettet.
    Sanning: Nej svett består av vatten och slaggprodukter, inte fett. Fettet förbränns som energi.
    3) Att svettas mycket är ett tecken på att man bränner mycket fett.
    Sanning: Nej, hur mycket vi svettas är individuellt och har inte alls med fettförbränning att göra.
    4) Får man ingen träningsvärk har passet inte varit effektivt. ”No pain, no gain!”
    Sanning: Träningsvärk har inte med passets effektivitet att göra. Ofta får vi träningsvärk för att vi är ovana vid en viss aktivitet.
    5) Man börjar bränna fett först efter 20 minuters motion.
    Sanning: Nej, du bränner faktiskt fett dygnet runt, också i vila.
    Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • sanneb

Snutte och snuttan
    gillade de sista orden där ;D

har varit väldigt lat de senaste dagarna
    min mamma har varit på besök och då hämtar o lämnar hon på dagis och jag sitter bara framför datorn... och sen lagas det god mat ... ingen Nutrilett här inte

men imorgon far ho hem efter en veckas besök så då får jag ta nya tag

• Snutte och Snuttan

åhhhhhhhh..... känner ingen motivation, vill bara äta äta äta... orkar inte röra mig.... allmänt stressad då vi ska flytta den 28... suuuuck.

någon som kan uppmuntra mig att inte ge upp.... suuuuuuuck.

• Snutte och Snuttan

Lägger bara fram listan så att ni slipper leta efter den senaste

Längd/startvikt / nuvarande vikt / målvikt

Carro29: (158cm): 85 kg / 81 kg/ 65 kg
    Jenny o Nike: (175cm): 79 kg / 78,2 kg / 69 kg
    Snutte o Snuttan: (161cm): 75 kg / 72,3 kg / 63 kg (-2,7 kg)
    Sessan: (160cm): 60 kg / 57,0kg / 50 kg
    Betania: (175cm): 87,5 kg/82,5 kg / 70 kg
    Eija77: (168cm): 79,9 kg/78,2 kg/65 kg
    Marlean: (180cm): 93kg / 92kg / 85kg
    Princess Leia: (161cm) 89kg / 74,4kg / (70kg innan 29 Nov.)
    Rasmus06: (161cm): kg/60kg/ 54kg
    maddeofreddes: (168cm): 98 kg/ 98 kg/ 90 kg (till att börja med)
    Lenafena:(160cm) 94,6/ 87,6/ 78 (mål innan februari slut-07)
    Karita:(170) 97.20kg/95.40kg/65kg (till att börja med)
    Cassanna:(164cm) 91 / 85,5 / 75 (till att börja med)
    Jenny1978:
    Soffi86: (165cm) 82-84/73,6/60 (helst runt December)
    danitra: (164cm) 75 / 73 / 55 - -2kg
    Eddiesmamma:70/69/65 (till att börja med)
    Miha: (164cm) 89/82,5/75 (till jul tack :)
    Johannah: (161) 74kg/72,4
    SanneB: (165) 73kg/70,6 kg/66kg
    Qliana: (160) 66,6/65,3/60 (ev 56) Innan jul
    FlikkanZombie: (165) 112,2/110,7/målvikt 75, till att börja med 100 (innan januari slut-07)

• JejDii

god morgon snutte o snuttan: är du uppe tidigt och springer en mil?

Flytta? Det är värsta chansen att bränna massa fett. Man kan packa  och städa sig svettig Sen ska det bäras och packas upp.

Jag känner mig också nere och superhungrig ibland, jag tror att det kanske är nån vitaminbrist eller så. Har köpt en burk omega 3 eller vad det heter, kanske ska börja äta sånt på allvar så att hjärnan får lite. Kanske är det som är felet, när man börjar banta eller hålla  diet eller vad man ska kalla det så får inte kroppen sånt den är van vid (fett och socker) och så blir man deppig och omotiverad efter ett tag istället för att må bättre. Man måste kanske vara noga med att stoppa i sig massa vitaminer och sånt, i alla fall i början. (Snillet spekulerar Fundersam, men jag tror jag ska testa min teori i alla fall...)

• Skruttisen2

Hallå där
    Får man vara med i erat gå ner i vikt gäng?
    Skulle verkligen behöva gåner resterande 10 kg från graviditeten och jag lyckas tydligen inte på egen hand.

Mamma till världens underbaraste och piggaste Miranda 060805
Svar på tråden Gå ner i vikt!