• Nericia

Gå ner i vikt!

Nej nu måste jag ta tag och börja skärpa mig med allt godis och onyttigt jag äter. har tidigare prövat cambridge, (funka ett tag), nutrillet (funka inte länge), nej nu ska jag bara lägga om kosten och tänka på vad jag äter och hur mycket. och framförallt röra på mig.

Den som vill får gärna hänga på här så kan vi peppa varandra,annars så kör jag på och skriver in här resultat för min egen skull. jag tänker väga mig varje  onsdag, får det ju bli eftersom jag startar idag.

och då kanske ni undrar varför jag gör det så här, för jag hade ju tänkt att tala om min vikt och så. jo för nu vet ju jag att ni alla här på familjeliv vet om hur mycket jag väger och så. så då blir det mer pepp för mig själv att gå ner, och på nå vis "bevisa" för er att jag kan.
    jag hoppas detta ska funka för mig, för efter alla sätt man provat så måste man ju kunna på något vis. det måste bara funka. jag vill så gärna gå ner i vikt.

så från och med idag startar jag.

Min vikt från idag är: 85 kg.

Nu gäller det!!!

• Svar på tråden Gå ner i vikt!
  • FlikkanZombie

Jag funderar på att hoppa av denna tråd, jag känner sån press på mig hela tiden bara för att varje måndag "måste" jag ha gått ner (enligt mig själv!) och jag trodde att den här pressen skulle hjälpa mig framåt men istället så blir mitt sjuka tänkade ännu värre, som förra gången då jag inbillade mig att jag inte vägde det jag vägde ifall jag inte skrev in det här...jag tror inte att jag klarar detta, känns som att mitt psyke är kört i botten. Jag faller dit varje gång på samma sak, "jag ska bara smaka en liten bit godis, behöver inte vara mer" nej visst, efter den smakbiten så växer mitt beroende ännu mera och jag bara måste ha mer o mer o mer...jag orkar snart inte längre.

Det kanske är meningen att jag ska vara såhär stor...

• Snutte och Snuttan

nej ge inte upp o nej känn ingen press att väga dig..
    Men du har du provat kromtabletter?

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Snutte och Snuttan
    FlikkanZombie skrev 2006-10-26 12:17:55 följande:
    Snutte och Snuttan: kromtabletter? hmm, nej..dom känner jag inte till, vad har dom för verkan?
    mot sötsug och ja sockersug jag dricker ett glas viktkontroll varje dag för att det e krom i den och i med att jag druckit den varje dag ´nu i veckor så har mitt sug verkligen försvunnit.

viktkontroll köper jag på Coop forum.
    För mig funkar den, men det där är individuellt.
  • FlikkanZombie

Snutte och Snuttan: ah, okej jag kan ju alltid pröva så får vi se om det hjälper, jag är villig att pröva allt!

• JJbebe

Hej alla glada! Jag är inte med på den här tråden men läste lite bara för den fångade mitt öga. För två år sedan vägde jag 109,9 kg och nu väger jag 84,5 kg. Jag är jättestolt över mej själv coh tänkte att jag kanske kunde pusha några här som har det kämpigt. Till att börja med gcik jag ner ca 12 kg och stod sen stilla i nästan ett år, beroende på att jag inte engagerade mej så mycket, men jag höll vikten +/- 2 kg. Kändes jättebra. Sen gick jag ner til 89 till för snart ett år sedan och under våren sommaren hösten har jag gått ner resterande kilon. Nu har jag ca 15 kg kvar men eftersom att jag är gravid så tar jag det lugnt.

Tips till er duktiga som kämpar. Ge det tid. Tänk på att det är en omställning som väl ska vara resten av livet?!? Rör er mycket och till er som har sötsug och kromtabletter inte hjälper. Testa cuur (säljs i hälsokostaffärer bla.) För mej fungerade cuur bättre och snabbare än krom.

Lycka till! Kram

• Snutte och Snuttan
    Hej jag kommer försvinna från tråden ett tag fast jag kommer vara kvar sådär på listan o så men det är så att jag ska flytta och kommer inte ha internet på ett par veckor. Kommer att komma in så fort jag kan igen och uppdatera mig
    Ni får ha det så bra o lycka till nu
  • FlikkanZombie

Snutte och Snuttan. du kommer vara saknad spring fram o tillbaka me flyttkartongerna så kanske du tappar ett par kg i bara farten!

Svar på tråden Gå ner i vikt!