• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Brodsmulan

Ofir.. du har inte tagit äl-test de senaste dagarna eller?

Bäsebus.. det är ju kanon ändå, speciellt när du va inställd på uppemot 3-6mån, skönt att det är såpass "billigt" (dyrt?) som 5000:- en del får ju betala uppemot 20.000:- men det kanske är ivf?

Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Ofir1

Brodsmulan: jodå, igår tog jag och det finns i galleriet nu. Idag har jag inte gjort det än.. men om några timmar.

• Snice

En fråga! Jag har VIP som går ut om några dagar... Vad är skillnaden mellan vanligt och VIP? vad är det för VIP-funktioner som försvinner?
    Jag köpte VIP direkt efter min provperiod så jag har ju inte sett FF naken...
    Hoppas nån kan svara!

• Ofir1

Detta vet jag att försvinner utan vip:
    -Man kan inte se på kurvan när man fyllt i t.ex. cramps. Men man kan fortfarande fylla i det (och det kommer upp igen vid vip).
    -Man kan bara ha två kurvor i Overlayen (men om man satt dit fler när man har vip stannar de kvar.
    -Man kan bara ha två kurvor på den sidan som syns för andra.
    -Temp korr... kan man inte använda.
    -Man kan inte söka på t.ex. "chart like yours". Men man kan söka vanligt.
    -Man får inte utsatt den fertila perioden eller mens perioden (gröna och röda rutor).
    -Man får inte veta om man har haft sex på bra, dålig eller mitt emellan i förhållande till äl.
    -Man får inte veta om man är "probebly fertil" (tror jag men inte säker".

Det va de jag kom på nu iaf..
    man kan fortfarande fulla i OPK, HPT, flytningar och mens.

*ursäkta att min stavning på de engelska orden kanske är kass. Orkar inte kolla ur det stavas.

• Ofir1

Var det något speciellt du tänkte på så kan jag kolla.

• Babynr1

Hej allihopa! Tycker ni min kurva ser lovande ut eller inte?

Snice: vad trakigt att du fick mens!!! Kram

• Fru JD

Snice: Jag har bara haft VIP så jag vet inte, men du fick ju ett bra svar av Ofir.

Babynr1: Din kurva är förstås jättefin än så länge... Kruxet är att det är alltför tidigt att säga något.. Under den korta tid som jag varit inne här på FL så har jag sett ett antal finfina kurvor som ändå inte har inneburit graviditet.. Och en del kurvor som man kanske inte skulle gissa, har visat sig vara gravid-kurvor.. Men som sagt, hittills ser det bra ut för dig!! Det är bara att vänta o se...

Jakey: Tråkigt att kurvan börjar vända neråt. Men... It ain't over 'til it's over...

Fealin: Din kurva är jättefin!

Pilsa:Hur lång lutealfas brukar du ha?

Miss K: Jag håller tummarna för att du hade ÄL dag 25.

Ankiz: Väntans tider för dig.. Ni har ju verkligen, verkligen jobbat på bra i sängvärmen..

Mala78: Imorgon har du ditt kryss. Äntligen.

Alla: Jo, jag undrar en sak, jag fyller i en massa på specific, men det är bara 5 av de sakerna som syns på min "chart". Why?? Någon som vet?

• Fru JD

Ofir: Vad jobbigt för dig att inte få någon klarhet i när du har ÄL, och en sådan jobbigt lång cykel. Förstår att det måste vara jättetufft. Jag håller med om att dina test från 4-5/10 + 9/10 ser starka ut. Kram till dig!

• pilsa

Fru Jd,jag vet inte exakt,men jag tror jag brukar ha 11,varför undrar du nyfis?
    är inte så haj på allt detta.

• Ofir1

Fru JD: Tack *Tycker synd om mej själv*
    Det är ganska påfrestande att hela tiden leva i ovisshet. Men det finns ju inte så mycket mer att göra än att vänta och vänta och vänta och vänta och vänta och vänta... ja du fattar.
    Blir väldigt glad när ni härinne skriver några goa rader till mej iaf. Då känns det lite bättre.
    Mest "uppmärksamhet" får man ju när man är nära bim och allt är jätte spännande. Då känns det bra att nån kommer ihåg en trotts att man har varit på 'innan äl' i 59 dagar nu
    Om det nu va positivt på nån av dagarna som du skrev.
    Är det då helt omöjligt att jag haft äl enligt kurvan? antar det.. men värt att fråga iaf.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*