• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Brodsmulan
    pilsa.. finns massa olika test.. Gamp & Rsfu är mer stick test, finns stavar i Gamp också, de två finns på pressbyrån/coop och vissa bensinmackar. Rfsu ska ta ända ner till 25ml.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • pilsa

jo visst finns det en miljard olika test,men jag köper nog cb eller preg som du säger,känns tryggast så på något vis.
    önskar sååååå att jag hade fått veta i dag,blir inte klok på detta,hoppas tiden går fort.

• Ofir1

Hej pilsa och smulan!
    Jag tänkte lägga mej i diskussionen ang två streck på det digitala, eftersom jag läste om dem för nån dag sen.

Så här är det:
    Dessa test stickor reagerar både på LH och HCG. Man kan inte med blotta ögat se skillnad på vilket streck det är. Men "apparaten" ser skillnad på ett LH streck och et HCG streck.
    Där för är det omöjligt att läsa av dem för hand.
    De flesta får två streck.

Men jag hoppas att du är gravid pilsa. Har inte kollat din kurva. Men om den går uppåt är det ju positivt. Har hört att många får neg på digital tidigt. Så jag tror absolut inte att hoppet är ute Lycka til!

• pilsa

Ofir 1,intressant var läste du om det någonstans?
    konstigt med ett gravtest som visar både och,men det finns väl en mening med det antar jag.
    ja,min temp steg i dag,köper ett test i morgon,får se när jag tar det.
    tack för informationen.=)

• Ofir1

Det var visserligen en FL tråd. Men det fanns källhänvisning vilket tyder på att det borde stämma.
    Här kan du läsa själv:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m10767595.html
    Ja, jag vet inte riktigt vad det ska va bra för.. Förvirra stackars kvinnor som väntar på plus kanske?
    Men de vill väl ha någon special effekt.. Annars hade men ju lika gärna kunnat kolla på stickan och skippa den digitala biten.
    Lycka till i morgon. Jag hoppas så mycket på dej!!!

• pilsa

Tack Ofir1 nu fick jag skratta lite,skönt.
    då vet jag att jag ska testa igen,köper ett nytt test i morgon eller väntar i några dagar.=)

• Fru JD

Mala78: Grattis till ditt FF-kryss!! Vad skönt!!

Ofir: Tack, det är säkert så med betal-vipen som du trodde!

Min kurva verkar vara på väg nedåt . Jag har inga direkta menskänningar (jo, förutom mitt sopiga humör för tillfället), men å andra sidan inga gravidkänningar heller.... Det är nog bara att invänta syndafloden och börja om igen.

• Fru JD

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/10
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 17/10
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 19/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 21/10
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 23/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 24/10
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 5-6/11
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol 9/11
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 11/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065
    Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d (10)

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07

• Snice

Några kommentarer kanske!

Jakey- du kan inte hålla oss på sträckbänken så länge! Sista tempen i torsdags... HUR har det gått?!!

fealin- ser stabilt ut och så lovande med tempdippen häromdagen! Känner du nåt?

pilsa- verkar lovande med dagens temp! HOPPAS du får ditt plus nu! 12:e försöket gillt...

MissK- fick du tillbaka ÄL-krysset från förut? För visst hoppades du på ÄL typ för några dagar sen? Får väl se med tiden då....

mala78- Härligt att du fick ditt kryss! Jag tycker det syns rätt tydligt på tempen att ÄL skedde den dagen också! Och även enl. ÄL-testet! Och så skönt att du slapp vänta på ÄL i 84 dagar den här cykeln!

Fru JD- ser spännande ut för dig! Men vad är det för spottings du haft flera dagar?

sisf- härligt att du fått positivt på Äl-tester! Bara att vänta och se hur tempen beter sig de närmsta dagarna!

Havssol, Jessica, Myliten och äppelblomman- Nu tar vi nya tag! Kanske har vi ÄL-tider och BIM ihop igen!

Magda- hoppas du orkar komma tillbaka och börja tempa och ta nya tag igen! *kram*

HA NU EN BRA LÖRDAG ALLIHOP!!!!

• Fru JD

Snice: Jag har ingen aning om vad detta är för spottings. Ny erfarenhet för mig. De har luktat lite konstigt de första dagarna, men inte nu.. Jag undrar om det är något som kommer ut efter operationen, men jag vet inte.
    Vad skönt för dig att inte jobba natt mer, nu tror jag din kurva kommer att bli lite jämnare! En go' lördag till dig också!!
    Kram

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*