• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

fealin- hoppas verkligen att tanten inte alls kommer tll dig! och att störa mitt i fikat är ju faktiskt ohyfsat! *kram*

Pilsa- Wow!

Babynr1- Säger som fealin att det är kul att din temp gick upp idag istället för ner som den gjorde i förra kurvan samma DPO!

Fru JD- vilken tempsänkning... Usch, tyvärr bådar det ju inte gott... *kram*

ankiz- blir kul att se om din temp idag stämmer med den du bestämde igår! *hehe*

Athena- har du helt slutat att tempa?!

Cotterpin- verkligen ÄL-tider! Hoppas ni får till det!!

Havssol- vad ska ni för strategi den här omgången? Det såg ju så fint ut med BD varenda dag i en vecka förra kurvan! Testa det igen?!

Korpan- ÄL-tider snart?!

Lovefool- härligt att du fick + på ÄL-testet igår!! Då får ni ligga i nu och så syns det säkert snart på kurvan också!!

Själv är jag lite småslarvig med tempander just nu... men eftersom det är slutet av mensen så gör det inte så mycket antar jag! Ska se till att tempa min rätta tid (5.30) här framöver...
    Jag blev av med VIP idag förresten och det märktes ju ganska markant... alla mina symtom osv försvann... blir en trist kurva utan, så jag kommer säkert beställa VIP om några dagar! Ville först se hur det såg ut utan VIP!

• Babynr1

Fealin - hoppas hon haller sig undan tanten! (min kommer komma...det vet jag)Pilsa - Vantar pa att du ska testa! Ar det inte spannande?
    Anikz - Kanske att du ska satta den andra temperaturen? da hade du sovit langre? fast jag ar ju ingen expert...men hade nog sjalv satt 36.8

jag har fortfarande spottings sa det badar inte gott!
    Sag nu att jag aven hade det nar jag blev gravid i december men att det sedan slutatde...och andra sidan sa undrar jag anda varfor jag hade det for jag kommer ihag att jag inte hade de bruna flytningarna..och att det var ett av tecknen som visade att nagot var annorlunda...hmmm..nu undrar jag om min kurva var korrekt ifylld da...?

• fealin

Tack Snice = = Oväntade besök för ett lila kaffe vill vi inte ha.
    Min VIP går också ut nu om några dagar men jag tänkte nog forsätta med det. Egentligen säger dom ju inte så mycket man inte vet men det blir ju helt klart roligare o mer personlig om man är Vippare. Speciellt om man skall tillbringa en hel del tid till på ff.

• fealin

Babynr1: Om jag ser tanten schasar jag bort henne så långt att hon inte hittar dig..
    Tyvärr kan jag inget om spottings...

• Babynr1

Dessutom...tjejer sa ar jag saker pa nu att jag ar pa DPO 12 och inte 13 som FF far till det nar jag har Advanced - metoden...sa nu har jag gatt tillbaka till OPK - metoden...da ar jag pa dag 12 nu och da stammer det valdigt bra overens med dom andra kurvorna och mycket riktigt gick tempen upp lite pa denna dagen aven forra manaden..sa tanten kommer i morgon eller pa torsdag.

• Snice

fealin- dessutom tror jag det är kul för en själv med VIP när man får ihop några kruvor och kan jämföra symtom, flytningar och andra observationer!

• Babynr1

Jag tror min VIP gar ut snart..men kommer inte ihag nar...kommer nog bli ny VIP igen da..som sagt det ar ju lite kul aven fast dom sager samma sak varje manad....vi samma tid.

• Fru JD

Snice: Då tempar vi samtidigt du och jag! Jag tempar också klockan halvsex på morgonen.
    Ja, vilket magplask det blev för min kurva idag! Dessutom har jag ihållande mensvärk. Så det blir bara att ta nya tag inför nästa period. Jag har ingenting emot tempandet och så (än så länge) men jag tycker att det är så otroligt jobbigt med planerad sex. Blä, för det.

Det ska bli spännande att följa din kurva nu när du sätter igång igen och jag tror säkert att den blir jämnare nu när du kommer att tempa på samma tid.

• Fru JD

PS. Mitt gratisvip gick ut nu strax, så jag förlängde det i fredags.

• Fru JD

Fealin: Det är ju som Ankiz säger - Att din temp dippar behöver ju inte betyda att du INTE är gravid. Jag kanske inte har läst jättenoga, men har du några mens-känningar?

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*