• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Babynr1

Stor KRAM till Fealin! Inte kul nar tanten kommer!

Pilsa hur har det gatt? Och varfor har du ett blatt kryss nar det brukar vara rott? Har funderat pa det.......

Valkommna alla nya..

Min temperatur sjonk idag sa mensen kommer antagligen till eftermiddagen eller i morgon..sa jag hanger kvar har en manad till!!!! Sedan maste vi alla som varit har fa ett plus!!
    Sooner or later.....

• myliten

Babynr1: droppet var inte så stort - om inte mensen kommit under dagen så blir ju morgondagens temp ändå rätt spännande. Inte för att vi inte vill ha dig här, men det är ju sannerligen dags för ett (långvarigt) pluss här inne snart!

Välkommen Nightfall - och grattis till ett elegant kryss och en snygg kurva - blir kul att följa!

• Nightfall

Tackar tackar! Hoppas också på att det ska funka den här gången, har kört med ÄL-test nu också, för att verkligen försöka pricka rätt.

Ska ta en titt på er andras kurvor också, för nyfikenhets skull.

• Nightfall

MissK: Oj vilken taggig kurva! Och vilken sen äl det verkar bli... Hoppas att den är på gång nu iaf.

• snöstjärna
    äppelblomman å myliten å nightfall:
    Ja den e så taggig, å så sen i sånna fall. Brukar inte ha det så här.
    Började tempa 22 Juli i år.  Mitt inne i en cykel. Å sen har jag tempat en hel cykel .. å sen denna.. första var 38 dagar å sista 42. Å denna läre bli långt över 42?

Brukar som sagt ha mellan 30-33 annars.
    Känns så fel.

Å världens halsbränna å deppighet. Åh så jobbigt!
    Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • myliten

missK - hur tycker du tempningen funkar? Funderar du mycket på den? Jag menar, om man tempar utan att tänka mer på det än de där minuterna med tempen och när man lägger in det, så kan det knappast påverka. Till skillnad om när allt börjar kretsa kring det - då kanske det kan störa? det verkar ju som om en del har haft den erfarenheten?

Kramar till dig, mitt i kurv-kasten och deppigheten!

• snöstjärna
    myliten:
    Alltså det har fungerat bra, men visst tänker jag på den. Men ja jag störs inte av det .. visst blir fokuseringen på att ha sex då å då å att bli gravid större. Så jag funderar om tempningen kanske gjort att cyklarna blivit längre för att jag tänker mer på det ... jag vet inte om man kan styra över den så?
    Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • myliten

Stress påverkar det mesta kring fortplantning (minskad lust, sämre kvalitet på flytningar och spermier etc etc) - frågan är ju vilka stressnivåer som krävs för att påverka.... appropå mina långa cykler frågade BM mig om "extrem stress" - lite vardagsstress var däremot inte intressant, enligt henne

• Babynr1

Hej hej

Jo det ar sant...men det ar valdigt sakert att den kommer komma..

...har ingen vark langre, och det har jag haft sedan typ 5 dagar efter agglossning...och min mage ar helt platt och inte nagot sanar svullen eller hard som den var forra gangen jag var gravid. jag ar inte trott heller mar inte illa..ar inte extra torstig eller maste kissa sa...tanten ar pa vag...Kanske som fealin sa..till eftermiddagskaffet! (det var ett roligt utryck)

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*