• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • sisf

Jag är säker på att jag hade äl den 16/10. Hade grymt ont i vänster äggstock 15 och 16/10. Positiva äl-stickor fick jag också. Men ingen temphöjning! mysko..
    Sen hade jag iofs ont i höger äggstock dagen efter.. Kan två ägg ha släppt? Ett på varje sida? Eller man kanske kan ha värk i båda äggstockarna vid äl även om bara en sida jobbar.
    Ja, jag vet inte... men tempen stiger ju inte. Nån som har nån bra teori?

www.fertilityfriend.com/home/edfcc

Pilsa: Ska du inte testa snart!?

• Fru JD

Äppelblomman: Tack snälla för din gulliga kommentar! Jag tror iofs att mensen faktiskt ÄR på väg, men om jag tänker efter lääänge, så kommer jag på att hela världen inte rasar för den sakens skull. Man blir så lätt helt fixerad vid detta!! Tack för dina ord, behövde dem idag!!!

• sisf

nej, nu blandar jag ihop. Menar såklart 14/10, cykeldag 16. =)

Välkommen tillbaka Magda! Hur känns det?

• MagdaA

sisf: känns sådär. Har som sagt inte tänkt gräva ner mig i allt elände nu. Ska ju gifta oss om 1 månad så jag har inte tid att vara hängig, de får jag ta sen i stället. Nu ska vi må bra och vara lyckliga! Visst känns det rätt ruttet, men jag mår ju bra i kroppen å behövde bara blöda i 4 dagar så jag ska inte klaga...

• sisf

Vad bra Magda att du inte gräver ner dig alltför djupt. Det hjälper ju inte. :) Jag försöker igen direkt efter mf... men jag har en skum cykel så jag vet inte vad jag ska tro. Hoppas ni lyckas snart!

Vad kul med bröllop!! Det blir säkert jättefint nu på hösten med alla fina färger och så. Grattis!

• MagdaA

Tack! Ja, jag hoppas det blir fint. risken är väl att det blir snöslask...

när fick du mf?

• Ofir1

Hej!!!!
    Nu har läkaren jag mailade svarat. Han sa att han skickar en remiss till KK och att jag får en tid om 3-4 veckor.
    Faan vad drygt.. men det är skönt att de är i rullning...
    Glad

• sisf

Magda: tidigt.. i vecka 5. Så det var som en vanlig mens ungefär.. kanske lite kraftigare blödning + att jag hade ont. Men det känns ju såklart inte som vanligt.. man hinner tänka så mycket och ställa in sig på saker bara på ett par dagar. Hann skriva in mig på bf juni-tråden och så... men men, det är ju väldigt vanligt tyvärr. Det är bara att försöka igen. Du fick väl också mf i vecka fem va?

Hoppas ni slipper snöslask! :)

• Korpan

äppelblomma, kanske, om ett tag! har ätit mycket värktabletter och även gjort cellprov idag, så det lutar åt att ingen äl blir! Men annars så borde det bli om 2 dagar.

• MagdaA

sisf: japp, vecka 5, men gjorde FRUKTANSVÄRT ONT!!! Blev ju ambulans å morfin å hela köret... men som sagt, man hinner ställa in sig på bara några dagar... *suck* samtidigt så var jag så beredd på att det kunde gå snett...men nu hoppas jag att det går bättre nästa gång!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*