• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • pilsa

Hej tjejer,vaknade i natt kl 2 av att jag mådde sååååååååååå illa,kunde inte somna om,låg i sängen med illamående fram till 5 då jag skulle upp,tempen sjönk lite i dag,antagligen för att jag bara sov i 3 timmar.
    tappen är jätte långt bak, super mjuk och stängd.
    testet som jag tog i morse visar knappt ett streck,mannen hade inte sett det*S*.
    kommer testa igen till helgen eller så,testade ju så sent med tjejerna,så jag är väl låghormonare.

• pilsa

hm,vääääääldigt svagt,så jag vet inte om jag litar på det,men detta illamåendet har jag aldrig haft förut,mitt i natten liksom,får se till helgen.

• fealin

Tack Snice för att du ger mig förhoppnignar. Tyvärr känner jag mig inte gravid och inväntar mensen imorgon.
    Vi får se hur kurvan ser ut imorgonbitti. Jag har aldrig gått över tiden för mensen så då borde tempen sjunka imorgon...eller hur?
    Än sålänge känner jag ingen mensvärk. Men på mornarna har jag haft som sammandragningar innan jag kliver upp. Det brukar jag inte ha. Förra graviditeterna har jag haft sammandragning under hela graviditeterna....oj vad man spekulerar fram o tillbaka...
    det är tråkigt att man inte har någon tidigare kurva att jämföra med. Jämför nu med en som jag hittade på chart gallery. Bilden finns i mitt bildgalleri. Den gröna kurvan är min...

• fealin

Men vad kul!!!!
    Bättre ett svagt streck än inget alls!!!
    Tom spökstreck är bättre än inga streck alls..

• pilsa

ja,du har rätt fealin,får se om det blir starkare.:D

• Babynr1

kan den laga temperaturen for mig idag bero pa att jag var valdigt kissnodig och att jag hade sovit daligt? Min hund snarkade sa mycket sa jag vaknade flera ggr!! Later kanske konstigt men sant....fick springa upp och stanga dorren till vardagsrummet....och sedan hade jag svart att somna...
    Vad tror ni????

• sisf

Tack snice för analysen! Tror också på dag 16, även om tempen sjönk en del dagen efter. Jag tempade tidigare än vanligt då, plus att jag sov väldigt dåligt. =) Bara att se om tempen fortsätter stiga.

Pilsa... det låter ju väldigt misstänkt att vakna av illamående. Så du såg ett svagt streck alltså?! OOh... vad kul! Testa igen om några dagar då!

• sisf

Babynr1... för mig verkar det som att tempen är lägre då jag sovit dåligt och vaknat flera gånger under natten.. Så det kan nog stämma.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*