• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Fru JD

Tack söta Äppelblomma! Jag hoppas på bättre tur nästa gång! Kram

• Ofir1

Jag vet faktiskt inte om man är vaken eller ej. Kanske går det på båda sätten? Jag vet inte när/hur de gör det. Men enligt vad jag läst så vill de utesluta allt annat först. Så det hoppar nog inte på dej med en titthålsop. det första de gör. Dock vet jag inte hur de ser på det när du har det i släkten. Antar att det är lite mer prioriterat då.
    Jag har själv aldrig gjort någonslags operation. Men jag vet själv hur jag reagerar vid tanken på en (har skjutit upp en op., som jag borde göra, i 1 år snart). Det kan kännas väldigt skrämmande.. men när man har vant sig vid tanken kan man kanske bättre fokusera på det positiva med att genom gå det.
    När jag misstänkte att jag hade Endo (men tror inte det lika mkt längre) blev jag helt förstörd. Men när man läser om det och hinner lugna ner sig lite så inser man att det inte alls behöver vara så hemsk. Du har ju din mamma och din syster att se på om inte annat.

• Fru JD

Ofir1: Jasså, du hade ÄL kl 11:44 idag ?! *ler* det låter ju kanon, hoppas att du befann dig i sängen då!

• Ofir1

Fru JD: Har tanten kommit ? Jag har nog missat det. Kram isf.

• Fru JD

Ofir: Japp, hon stormade in klockan 06:17!

• skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-10-18 23:00:29 följande:
    Jag vet faktiskt inte om man är vaken eller ej. Kanske går det på båda sätten? Jag vet inte när/hur de gör det. Men enligt vad jag läst så vill de utesluta allt annat först. Så det hoppar nog inte på dej med en titthålsop. det första de gör. Dock vet jag inte hur de ser på det när du har det i släkten. Antar att det är lite mer prioriterat då.Jag har själv aldrig gjort någonslags operation. Men jag vet själv hur jag reagerar vid tanken på en (har skjutit upp en op., som jag borde göra, i 1 år snart). Det kan kännas väldigt skrämmande.. men när man har vant sig vid tanken kan man kanske bättre fokusera på det positiva med att genom gå det.När jag misstänkte att jag hade Endo (men tror inte det lika mkt längre) blev jag helt förstörd. Men när man läser om det och hinner lugna ner sig lite så inser man att det inte alls behöver vara så hemsk. Du har ju din mamma och din syster att se på om inte annat.
    Tack de betytder ohehört mkt att du skriver och att ja får läsa detta
    de ha faktiskt lugnat mej
    jo ja tror de e mer prioterat då.. ig skulle ja gåt tidigare, enligt sidan du skickade..
    men ja fick veta de nyss
    inget man direkt går och tänker på
    men dem får göra titthål om dem vill om de krävs för att vi ska lyckas
    bara vi slippe hormoner och allt ush
    jo ja e bered på att opereras men komme isf böna dem göra de så fort som dem baa kan så ja slippe de sen....
    krama om ps kk kvinnokliniken vilket ja ska ringa imon, tar dem emot män med?
    tänker på min sambo.. och kan han lämna prov hemma och ta med?
    Emmy
  • Fru JD

Skrattig tjej och Ofir: Ang Endometrios så är det inte alltid man behöver göra titthål, man kan behandla på annat sätt om de inte är för stora. Vet du, Skrattig Tjej, jag tycker att du ska försöka att inte oroa dig i förskott utan prata med dem och fråga om det kan vara endo och vad det annars kan vara. Doktorn kan ju ha en helt annan förklaring eller så kanske det är endometrios, men då finns det också toppenbra hjälp att få. Huvudsaken är att man gör som Ofir säger och söker hjälp så tidigt som möjligt! Vi håller tummarna för dig!!

• Ofir1

Fru JD: Japp, den tiden kändes rätt Skrev t.o.m upp den.. men tyvärr befann jag mej i en föreläsningssal. Sängen (och självklart inte för att sova) blev det både före och efter, så det borde väl duga.
    Ne, den egentliga anledningen till tiden var för att jag kände svidande kännsla i magen. Bm sa en gång att ägget kan skvätta ut vätska på bukväggen när det rör på sig och att det då kan kännas nå i stil med det. Men men, egentligen kan det ju inträffa när som helst (Vart är sms:et kroppen skulle skicka när det var dax?????).. Det får gärna hända idag dock, eftersom vi får besök i morgon tills måndag. Då blir det inga barn gjorda.

• Fru JD

Godnatt! Sov gott! Gammal dam måste sova nu... *gäsp*

• Ofir1

Fru JD: Det var inte behandligen jag syftade på utan diagnosen. Vad jag har läst kan man bara ställa diagnos på det sättet. Men jag kanske har fel?

Skrattig tjej: Jag håller annars helt med Fru JD. Tycker absolut inte att du ska ta ut något i förskott, det behöver ju inte va det.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*