• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • skrattigtjej
    Jessica26 skrev 2006-10-23 22:31:00 följande:
    Skrattig tjej måste bara bli lite OT och säga vilka underbara Ps bilder du har i ditt galleri. Har du gjort dem själv???Om du vill så får du gärna kika på mina bilder och leka lite isåfall När det gäller ditt Gyn besök behöver du inte vara orolig för själva proceduren. Jag har gjort det många gånger och senast i Onsdags.Läkaren sa att jag var så avslappnad så hon t o m kunde känna min äggstock Kram på er (jag har äl nu)  Jag kommer alltid att ha en ängel
    tack japps helt själv
    ok kan ja göra

jo jag e jätte nervös

ny miljö och verkade otrevliga på telen

men hur gör dem undersökning?

kan ja be dem göra blod prov för att mäta hormon halten och se om jag har äl?

elle sånt gör dem inte?
    Emmy
  • Jessica26
    skrattigtjej skrev 2006-10-23 22:32:18 följande:
    tack japps helt själv ok kan ja göra jo jag e jätte nervösny miljö och verkade otrevliga på telenmen hur gör dem undersökning?kan ja be dem göra blod prov för att mäta hormon halten och se om jag har äl?elle sånt gör dem inte? Emmy
    När det gäller blodprov så tror jag inte att de gör det om man inte bokat en sån tid först. Man måste göra det en speciell dag i cykeln.

När det gäller undersökning så har de handskar och känner med 2 fingrar inuti och trycker på livmoder med den andra handen utanför för att känna om den känns gravid, normal stor och liknande.
    Sen tar de ultraljudet om det blir något vill säga. (ser nästan ut som en dildo)

För in den några sentimeter och flyttar runt lite grann för att kunna se så mycket som möjligt.

Det är inget som gr ont överhuvudtaget och slappnar man bara av så går det mycket lättare.

Hoppas att det blir lugnare för dig nu.

Nu ska jag upp och antasta mannen

God natt
    Jag kommer alltid att ha en ängel
  • skrattigtjej
    Jessica26 skrev 2006-10-23 22:37:57 följande:
    skrattigtjej skrev 2006-10-23 22:32:18 följande: tack japps helt själv ok kan ja göra jo jag e jätte nervösny miljö och verkade otrevliga på telenmen hur gör dem undersökning?kan ja be dem göra blod prov för att mäta hormon halten och se om jag har äl?elle sånt gör dem inte? EmmyNär det gäller blodprov så tror jag inte att de gör det om man inte bokat en sån tid först. Man måste göra det en speciell dag i cykeln.När det gäller undersökning så har de handskar och känner med 2 fingrar inuti och trycker på livmoder med den andra handen utanför för att känna om den känns gravid, normal stor och liknande.Sen tar de ultraljudet om det blir något vill säga. (ser nästan ut som en dildo) För in den några sentimeter och flyttar runt lite grann för att kunna se så mycket som möjligt.Det är inget som gr ont överhuvudtaget och slappnar man bara av så går det mycket lättare.Hoppas att det blir lugnare för dig nu.Nu ska jag upp och antasta mannen God natt Jag kommer alltid att ha en ängel
    ok tack så mkt

shit med :-/

ja som ville ta hormon prov osv.. tusan med

ahhh så de blir int så mkt
    typ samma underöskninga ja ha  gjort innan i halmstad :-/
    Emmy
  • Ofir1

pilsa: ok, då blir det ett till poäng till att du borde haft äl då.

Jessica26 : tack för beskrivningen (fast du skrev till skrattigtjej). Det är nog något sånt jag ska göra på kk om några veckor.

• Snice

Gomorron!

Idag fick jag en lägre temp men FF satte ut kryss för ÄL! Så jag går på det så länge då. Kika gärna på min kurva och kommentera vad ni tror!
    Jag uppdaterar listan med nytt BIM (nästan en vecka tidigare än jag trodde...)

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥

Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 17/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 24/10
    Nightfall www.fertilityfriend.com/home/1283de BIM 24/10
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc BIM 28/10
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 1/11
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool BIM 1/11
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 2/11
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065 2/11
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 4-5/11
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 Bim 6/11
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol 9/11
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 17/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten
    Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d (10)
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
    Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 15/11

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c

• Snice

mala78 och nightfall- BIM idag för er! Hur känner ni er?! Inga av dagens tempar för er inne än så länge, men jag hoppas för er!

Jessica26- så nu är det ÄL-dags! Hur gör ni denna gången med tanke på den där proceduren du ska göra om nån vecka?

• äppelblomman

Snice - Tycker din kurva ser bra ut. Härligt när krysset blir utsatt på kurvan!

• Snice

Ja, det är skönt när krysset kommer! Känns bara tidigt... men jag har tempat tre kurvor innan och då var ÄL en gång på dag 11 så det kan ju hända! Jag misstänker nog också ÄL på den dag som FF satt ut så jag ska väl lita på magkänsla och FF!

Hur går det för dig äppelblomman?

• äppelblomman

Förra kurvan försvann min ÄL, så nu hoppas jag i första hand att jag får ett kryss.. Borde dyka upp inom en vecka.
    Tycker att antalet dagar i cykeln inte varierat så mycket, mot tidigare, men att ÄL verkar vara lite ostabil. Spännande att tempa nu i alla fall!

• myliten

Snice - ser snyggt ut, med heldraget kryss och allt! Ser också på dina tidigare kurvor att det efter ÄL ofta kommer två höga tempar och sedan en lägre, precis som idag

mala78 och nightfall - hoppas på er!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*