• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-10-24 22:43:31 följande:
    Först vill jag bara säga att den 2 november är en torsdag. Jag ska nämligen också till gyn då. Men inte till KK som jag trodde. Läkaren på telefon sa att det var dit jag skulle. Men nu fick jag remiss till en våprdcentral i ställetFy vad jobbigt du verkar ha det. Med både familjeproblem och kroppen. Jag kan tänka mej att det inte är lätt. Är det en mycket yngre syster? Varför kan du inte prata med en psykolog? är det för att du inte vill eller inte kan av någon anledning.*Krama om*Cotterpin: ok, det var nått sånt jag menade. Men var inte så noga med hur jag skrev
    hehe dumma mej ja menade den 1 :-S tryckte fel...
    ahhh va mena du allva?
    men vadå skicka dem hem kallese ig??
    ja ha inre fåt nån :S konstigt

jo hon e 17år fyller 18år i maj 2007 hon ha vat "problem barn" sen hon föddes....hade navelsträngen runt halsen två varv tack vare mamma hon lever idag..blivit opererad för de dem trodde va blindtarmen men de va tunntarmsinfektion dem va tvugna sticka henne 3gr för titthål och blod proven visade inget att hon va sjuk....
    Hon började kolla på skräck filme som 10åring...
    sen givk hon med i "gäng" stöddade upp sej, mobbade (trots hon viste ja blev mobbad)
    hon började med droge och alkohol med soc inblandade
    flydde från behandlings hem flertal gr... och ja nu e hon är igen i samhället :-/ suckar
    och syskona som agera som mamor iaf vår största i allmänheten...
    Hon tycke fortf extremt synd om vår manupulerade lilla syster
    som alltid fåt sin vilja egenom genom att hjärn tvätta dem som hon älskar

ja de va lite kort om de.... så jag tror att de ligge i grund och botten till mitt mesta mående... och kanske inte mi sambo soim vägra sex...ja kanske sänder ut såna signaler att han inte våga sej på mej...... efter allt ja vat med om

och andledningen jag inte gå till psyskologe mera e att jag öppnade mig hel hjärtat i sommras för en psyskolog, lovade min kontakt person då min lilla syster rymmt igen från behandlings hem... så ja mådde extremt dåligt.... sumpade jobb chans på dagis för ja grät i 30min i stöten på toan och sen sjukanmällde mej varje dag och lät de bli en vana....

ja iaf på besöket öppnade ja mej att ja blivit psysiskt, fysiskst misshandlad och utnytjad sexuelt och ändå när ja ska gå,tar hon tag i mitt hår och smeker de medans jag kämpa att få upp drag kedjan på jackan och bara vill springa därifrån.....Hon smeker mitt hår och tala om hur vackert de e e och ja föser undan de på sidan då säger hon ska ja hjälpa dej med jackan.. ja sa nej tack ja klara de själv artig som jag är... så smeker hon mej på kinden och ner mot halsen och tala om hur söt jag är och att jag e väldigt stark...
    ja kolla p henne och får snabbt panik därifrån... rugga ihop...

hur kan man?????

asså nej de kmr ta tid igen att lita på såna... :-/

ska iaf til gyn den 1nov få se hur de går :-/    och fråga om ja kan börja tempa som jag tänkt snart då.. krama om
    Emmy
  • Jozie

jag uppdaterar nu lite när ff har satt ut äl för mig!

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥

Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 17/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 24/10
    Nightfall www.fertilityfriend.com/home/1283de BIM 24/10
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc BIM 28/10
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 1/11
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool BIM 1/11
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 2/11
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065 2/11
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1 2/11
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 4-5/11
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 Bim 6/11
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol 9/11
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 17/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8 BIM 21/11
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten
    Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d (10)
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 15/11
    KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BIM 25/11

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c

En ängel går vid min sida...
  • Ofir1

ok, den 1 nov alltså. Det är på en onsdag de. Ursäkta att jag tjatar om det men vill inte att du ska gå dit på fel dag vettu.
    Jag tror de bara skickade kallase till mej eftersom jag fick en remiss dit. Har inte du fått det så är dte inget att oroa sig för. Det behövs inte.

Jobbigt med din syster. Jag hoppas att hon kan bli "frisk" så småningom så att ni kan ha en bra relation till varanndra. Det tar väldigt hårt när det rör en familjemedlämm.

Fy vilken psykolog. Det låter riktigt hemskt det du berättar. Att sånt verkligen kan hända
    Är hemskt ledsen för att du behövde gå igenom det. Hoppas verkligen att du kan ta dig igenom det tids nog och lära dej lita på andra psykologer/människor i framtiden. Alla är som tur är inte likadana.

Hoppas att det går bra på gyn besöket.
    kram

• skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-10-24 23:18:07 följande:
    ok, den 1 nov alltså. Det är på en onsdag de. Ursäkta att jag tjatar om det men vill inte att du ska gå dit på fel dag vettu.Jag tror de bara skickade kallase till mej eftersom jag fick en remiss dit. Har inte du fått det så är dte inget att oroa sig för. Det behövs inte.Jobbigt med din syster. Jag hoppas att hon kan bli "frisk" så småningom så att ni kan ha en bra relation till varanndra. Det tar väldigt hårt när det rör en familjemedlämm.Fy vilken psykolog. Det låter riktigt hemskt det du berättar. Att sånt verkligen kan händaÄr hemskt ledsen för att du behövde gå igenom det. Hoppas verkligen att du kan ta dig igenom det tids nog och lära dej lita på andra psykologer/människor i framtiden. Alla är som tur är inte likadana.Hoppas att det går bra på gyn besöket.kram
    tusen tack för allt
    krama
    Emmy
  • Nightfall

Nu har jag gjort ett tappert försök att läsa ikapp allt jag missat de senaste dagarna, men har säkert missat en hel del väsentligt ändå. Tack alla som hoppats på min kurva!

Har varit borta ett par dagar och glömde självklart termometern hemma. Tempen idag såg dock inte så rolig ut så mensen dyker nog upp under dagen tyvärr.

Hur går det för Mala?

• äppelblomman

loovefool - Går stadigt uppåt.. Hoppas!
    jam - Hur känner du dig?
    sisf - Tycker din kurva ser lovande ut..
    mala78, Nightfall - Ge inte upp än. Vi hoppas ju så på er!
    Jessica26, Cotterpin - Kommer no ett kryss på kurvan när som helst nu.
    Bäsebus - Hur går det för dig?
    myliten, jakey - Working time..

kram på er alla!

• myliten

Mina glada utrop efter EW flytninar i måndags har inte belönats med fler/mer/andra tecken på ÄL... Föregående månader har ju ÄL varit kringdag 22-23, å det är ju ett tag kvar dit - men jag VILL att den ska vara tidigare! Kan VILL producera EW, kanske

• myliten

Josfein och Cotterpin - grattis till kryssen!
    Mala78 och Nightfall - tråkigt med tempdipparna! Får se vad dagen får med sig. Det är ju inte över förräns det är över...

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*