• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Korpan

myliten, spttingen lade jag till sen, så det är inte den som påverkar.
    ska kolla med högre temp.. men jag tycker inte det ska behövas.

• Korpan

...nope, ingen skillnad om jag höjer dagens temp. Har satt ut mitt eget blåa kryss istället.

• pilsa

Hej!

har fortfarande rosa flytningar,och världens värk i äggstockarna,vad tror ni kan det vara äl eller är det mens på g?

• snöstjärna

Oh i dag har det pirrat rejält där nere .. hmm...
    Usch nu har jakten på symtom börjat.

* Ömma bröstvårtor.
    * Halsbränna, mest om nätterna.
    * Springer å kissar hela tiden.
    * Små ilningar å sträckningar i svanken/höfterna/ljumskarna.
    * Doftkänslig.
    * Otroligt trött.

ja, ojoj. Hmm... bara å vänta vad som sker i dagarna. Inte testat än, får se hur länge jag kan hålla fingrarna borta från testerna som ligger å väntar ;)

Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • Ofir1

missK: Det låter lovande

Jag har också gett mej in i symptom jakten nu!
    Har mått relativt normalt fram till idag då det känns som hela mitt mående kraschat.

* Ömma bröstvårtor, fast har det jämt mellan äl och BIM så det betyder nog mer att jag haft äl.
    * Dragningar, ilnanigar och molverk emellan åt. Mycket i magen och i ljumskarna.
    * Varit fruktansvärt yr och illamående hela dagen. Gick bort direkt när jag åt men kom tillbaka efter ca 1 timme. (faan vad jobbigt när man flyttar).
    * Huvudväk.
    * Men det konstigaste är ändå.. att eftersom vi flyttar har jag hållt på mycket med plastpåsar. Tycker att de luktat riktigt mycket plast och illa. Har nästan varit nära på att spy när jag kommit för nära (typ stoppat nosen i påsen). Aldrig märkt detta förut.
    * Hög temp (än så länge iaf).

Kan nått av dessa vara grav symptom tro???
    Är kanske väldigt skenis.

• Ofir1

Fru JD: Tack Det ska jag absolut tänka på.. om det fortsätte va fin iaf.

pilsa: Tyvärr vet jag inte. Det kan nog var vilket som tror jag. Har du testat med något äl test? Det kanske kan ge en ledtråd.

• Emsan83

om man är gravid höjs tempen då?
    jag har inte tempat innan ÄL men vet att jag har 37-37,2 i vanliga fall och har testat 2 ggr på eftermiddagen att ta tempen och då hade jag 37,7 första gången och 37,4 andra gången.

Har BIM på tisdag.
    Har molvärk och är spänd och det drar i magen.
    Ömma bröst
    Gasig
    Trött

Vad tror ni kan jag vara gravid?

• skrattigtjej

hej alla ja ha sprängande huvevärk nu :-/

så ja återkomme senare.... får se hur ja mår då...

orka ej leta igenom svar osv nu rkama

Emmy
  • Snice

Emsan83- att du tog tempen på e.m säger inget alls. Det är på morgonen den ska tas efter att man sovit/vilat i minst fem timmar. och för få en aning om vad som pågår i kroppen så ska man tempa under en längre period också. Sorry. Men jag hoppas dina symtom stämmer för graviditet! Lycka till!

• Ofir1

Emsan83: Säger detsamma som Snice. Tyvärr säger det inget. men hoppas att dina symptom betyder gravid och att du snart får ett +!! lycka till!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*