• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Fru JD

Pilsa: Jag har också funderat i de termerna när det gäller din kurva, att du kanske inte haft ÄL. Det blå krysset hade du väl satt ut själv... Och det var ju inte så konstigt, men eg så har väl inte temperaturen riktigt bekräftat att det var ÄL? Hoppas att den är på g nu då, som du tror!

Ofir: Vilken fin kurva!!! Det tycker jag att du ska tänka på under dina internet-fria dagar!!

Lovefool: Ta inte ut något ännu! Du brukar ju ha en lutealfas på åtminstone 13 dagar och det var ju inte direkt någon störtdykning din kurva gjorde!

Miss K: Hhm, ja din kurva brukar ju inte dyka ner sådär runt dag 7, så det blir himla spännande att se hur den utvecklar sig.

Magda 84: Jo, denna kurvan ser allt lite annorlunda ut mot din förra. Även din gör ett snyggt dyk, där på dag 6!

Jozfein: Hur känns det för dig? Några symtom, grav- eller mens?

Therese77: SNYGG höjning! Hoppas att det fortsätter så!

Snice: Har du blivit något klokare, allteftersom dagen har gått? Som du säger, att det skulle vara ÄL idag för din del stämmer kanske bättre överens med tidigare kurvor. Men hur har du gjort med din ÄL-test? Jag vet att du funderade fram o tillbaka på om du skulle använda dem? Har du gjort det? Vad har de visat i såfall?

Alla: Min dator krånglar jättemycket. När jag ska kolla på era kurvor så får jag alltsom oftast upp en blank sida som inte går att stänga ner.. Det är så tröttsamt. I alla fall, så är det därför jag inte kollar några mer kurvor just idag, även om jag blev väldigt nyfiken på din, Jessica!! Jag har en fråga till er som har VIP på FF: När jag fyller i olika symtom på "Specifics", så kommer de inte alltid med på själva kurvan. Jessica, jag tror att du skrev något liknande någon gång... Hur gjorde du för att ändra på det?

Ha en fortsatt skön söndag allihopa!!

PS: Jag ställde om klockan igår kväll och tempade enligt vintertid idag. DS

• Fru JD

Fealin: Välkommen tbax!! Vi har BIM nästan samtidigt! Det är ÄL snart för din del, så nu får ni passa på o "ligga" i! Lycka till!!

• fealin

Tack Fru JD! Kul att vi har BIM nästan samtidigt Du hade äl på dag 21? förra cykeln? Har du alltid så sent? Jag beräknar ha äl på tisdag...jag har aldrig fått utslag på älstickor men jag får magvärk. Kan man få värk utan att ha riktig äl???

• Jozie
    Fru JD: inga direkta symtom, lite lite värk i brösten men det kan vara både grav. och menssymtom. jag fick en pytteliten rosa fläck i trosan igår så jag hoppas juh på att det var en liten nidis!
    En ängel går vid min sida...
  • Korpan

Dagens fundering.
    Varför har FF tagit bort mitt äl kryss som blev utsatt på cd 19?
    När jag lade in dagens temperatur tyckte FF att jag minsann inte hade haft nån äl och tog bort krysset..

www2.fertilityfriend.com/home/ec46b

• Hs Bobbo

Puh, gjort mitt andra test nu. Ja, det är ett plus. Lite svagare först, men nu väldigt starkt. Man ska ju inte ta hänsyn till om det ändras e två minuter, och jag vet inte om det blev starkare inom tiden eller efter... nåväl, jag ska försöka lita på att det stämmer nu!

• Jessica26

Korpan det undrar jag också Fundersam

Fru JD du går in på My chart___ settings____Select Displayed Data  Sen väljer du från listan underst och trycker på Add så ska det gå in.

Det funkade för mig iallafall...

Pilsa då förstår jag. Men vänta inte för länge om inte ÄL nu dyker upp för dig....

Kram på er

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Jessica26

Hs Bobbo Grattis och lita nu på det och njut av att ni väntar en liten

• myliten

korpan - vad märkligt! Dagens temp var ju samma som gårdagens, hög och fin? Och spotting borde väl inte påverka. Kan du testa med någon annan temp och se vad som händer?

Har själv fått postitivt ÄL-test idag!! Jihoo, kroppen verkar ju funka!! Så Glad! Maken blev nog lite förvånad när jag gjorde glädjedanser och sedan vågen efter att ha varit på toa

• Jessica26

Grattis myliten
    Det är det lilla som gör det

(menar att det bara var ett ÄL + och inget mer)

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*