• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Fru JD

Mamma Hela: Du är rolig! Vilken stor bild!! Det finns ju antydan till ett streck, men jag vågar då inte sia om detta...... Gör ett nytt i morgon vettja!!

Kram till förväntansfulla dig!

• Brodsmulan

Emma.. ja sa ju de.. du är gravid utan tvekan att man ser ett streck där.

• MammaHela

ihhhh.... nu blir jag helt skakig..... ohhhhhhh

jag borde ha lagt mina barn nu, men jag sitter bara och kollar på testet *gahhhhh*

Suck att gubben inte är hemma.... *gahhh*

Stolt mamma till 2 busfrön
  • blingring

Jakey: Jag skulle ta den senare tempen! Den ligger ju ändå inom felmarg. på 20 min. Hade du haft en med två dec. (jag har bägge o har testat under övergångsperiod) så kan du ju varit på gränsen. Typ 36.74 (36.7) och 36.78 (36.8)

Ibland tempar jag två ggr direkt efter varandra, o de gör faktiskt skillnad på var i munnen man lägger den med.
    Tempen skall ju ha kontakt "runtom" o de har den ju bara ordentligt på typ ett ställe.

Ditten: GRATTIS IGEN, såå roligt!

• blingring

MammaHela: Ser inget tyvärr på bilden, men hoppas du får ett tydligare dubbelstreck i morrn Kurvan ser ju onekligem bra ut som sagt tidgare idag. När plussade du med dina tidigare barn?

• MammaHela

Med dottern så hade jag mens 2 gånger fast jag var gravid, så jag testade sent som sjutton...

Med sonen så testade jag BIM+4

Stolt mamma till 2 busfrön
  • Brodsmulan

jakey.. jag skulle inte ta den senare tempen, just för att man ska ha sovit i minst 3h innan man tempar, helst uppemot 5h. Visserligen skriver du inget om att du varit upp eller något, men nje.. alltid bäst att gå på den första temp man har speciellt när felmarginalen enbart är 10min om du brukar tempa runt 7.

• Dulia

MammaHela, jag kan se ett svagt streck. Väntar med spänning på ett nytt test imorgon!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*