• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Jessica26

MammaHela jag ser skuggan av ett andra streck men testa imorgon eller på fredag igen

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • lovefool

Ställer frågan här också..

Har en fråga till er experter?

Vad är bäst att utgå efter med tanke på äl? höjd temp eller plus på testet? alltså om man ej får temphöjningen i samband med plusset eller vice versa..

• MagdaA

Hihi! Så har jag också hittat hit!

lovefool: BRA FRÅGA! Jag har ofta fått + på äl-test senare än FF satt ut äl.

• lovefool

Välkommen hit Magda84..

Bra fråga eller hur Hoppas så att ngn klok och expertvis kan svara på denna sk kluriga fråga,(den är det för mig iaf)..

• Cotterpin

Det är enbart blodprov som bekräftar äl.

Du kan både få pluss på ältest samt högre temp av andra orsaker.
    Även om min kurva tyder på äl så hävdar gyn att jag med största sannolik inte får det.

• Jessica26

Magda Välkommen

Det verkar som att det är vi lite nyare tempare som kommit hit

Lovefool jag har hört att tempen är mer att lita på än stickan men jag kör dubbelt och jag har haft tydlig äl enligt tempen men olika dagar utifrån testet. Men det är ju så det ska vara eftersom testet förutspår och tempen kommer efter äggsläpp

Kram på er

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • lovefool

Tack för svaret Cotterpin.. Passar på och skickar en kram till dig oxå.. Kraaam...

ja kroppen är ett stort mysterium bara och inse det oavsett om man vill och kan det eller ej

• Brodsmulan

Lovefool.. kikade på din kurva.. jodå, det är helt okej, tror du haft äl mellan dag 19/20 och hade du då tagit ett test på dag 19 så hade troligen det också varit pos, man kan få förhöjt 3 dagar i rad likväl som man kan missa för att man får så jättelåg nivå så testen inte ens ger fullt utslag på hormonet, men jo, jag tror du haft äl och då natten/fm dag 20.

• Brodsmulan

Lovefool.. prova sätt ett + under dag 19, blir det någon förändring då? Funderar på om själva krysset kan bli heldraget då. Missade du att testa den dagen eller?

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*