• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Ofir1

Snice: ang.. ingen äl=kortare mens osv. Så har jag tyvärr ingen mer info för tillfället.
    Men det jag har hört är iaf att om man inte haft äl så bygger inte slemhinnan (mensen) sig lika tjock och det tar längre tid för den att komma ut = Mindre mens under längre tid.
    När man haft äl och inget ägg fästs så blir slemmhinnan tjockare och kommer ut snabbt = mer mens under kortare tid.
    Mem jag vet inte hur sant det är.

Bäsebus: GRATTIS!!!!!!!! Så glad för din skull!!!!!

Tack äppelblomman för lyckönskningen. Jag kommer tillbaka snart och berättar hur vul:et gick.

• Ofir1

Så här gick det med vul:et idag om någon är intresserad..

Jag är på CD 14 nu och hade 2 äggblåsor, en på 20 mm och en på 18 mm. Så om de släpper så blir det dag 16-17 (dvs om 2-3 dagar).
    Ska in för blodprov CD 22 för att kolla att/om de verkligen släppt.
    Det känns jätte härligt att det funkade perfekt (än så länge iaf) på första dosen pergo. Då slipper jag gå på fler vul om det inte tar sig denna gång (eftersom de vet att dosen är rätt). Det enda som kan behövas är en spruta för att få ägget att släppa, om det inte gör det. Men det trodde han inte skulle bli nödvändigt.
    Känns jätte bra men är lite orolig för tvillingar. Bättre än inget så klart, men skulle gärna undvika det.
    Är det någon som vet hur stor risken/chansen är?
    Jag har hört att den inte är så stor.
    Men han sa att om jag blev gravid så skulle jag komma in på vul för att han ville se hur många det blev.. då börjar man undra.

• MagdaA

SHIT! Så här tydlig äl har jag aldrig haft tidigare! Fick fullt utslag på äl-testet idag. Strecket var nästan starkare än kontroll-strecket, och nu i kväll har jag fått tok-ont i äggstockarna. ömmar som bara den! myste tidigare, å det gjorde nästan ont. ska försöka klämma in en snabbis i morgon också, undrar hur vi ska hinna allt..... Fundersam

2 dagar kvar.....
  • Bäsebus

Symtom här hos mig:
    1. Ont i korsryggen mest på kvällarna men det är riktigt jobbigt.
    2. Lite lätt illamående på morgonen, som när man är jättehungrig
    3. Svettas som tusan
    4. Boobisarna känns mega ömma och har svällt en kupa
    5. Lite allmän oro för mf...

Det var nog allt just nu

• Bäsebus

Ofir: Vet faktiskt inte hur stor chansen är för twins, men om det blir så då kommer du att klara det Härligt att pergon fungerade på dig Så nu hoppas jag att du guppar runt med gubben och dansar babydans Väntar på dig "På andra sidan"

Glömde fräsa och spotta gravbaciller här inne

• myliten

fealin: japp, yrsel/svimningsattacker är ett gravsymptom, eftersom man får lägre blodtryck i graviditet

• Ofir1

Bäsebus: Ja, hellre två än ingen alls, som sagt
    Ja, det var verkligan skönt att det funkade direkt. Hade varit lite mer påfrestande att behöva krångla med dosen.
    Nu blir det en massa mys.. men tyvärr har jag en syster som har en tendens att komma på besök (och bo hos oss) när jag har äl. Och självklart är hon här denna helg också, så det blir väl att leta reda på diverse garderober och skrubbar... eller kanske tvättstugan skulle funka?
    *rullar runt i gravbacillerma* Håll en plats åt mej "på andra sidan" är du snäll!? Jag kommer snart...

Hur blev du gravid föresten? insemination? nånting om danmark hörde jag..men kommer inte ihåg hur det var..

• pilsa

hej igen tjejer,kom på en sak till som är lite annorlunda,jag fryser som en tok,framför allt efter träning,har aldrig gjort det förut,vet inte om det är symtom eller inte.

• Jessica26

Ofir vad kul att "se" dig igen

Underbart att höra att du svarar så bra på pergon.. Måtte äggen släppa i bra tid också.

Själv så sitter jag garanterat på en tidig Äl då jag precis haft ett mf ju.
    Har haft Äl sekret sen igår. Jag började ju blöda förra torsdagen, men så vart det ju efter mitt X också

Så nu är det mys som gäller för nu ska det ta sig och STANNA desutomRäcka ut tungan

Kram på er

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Ofir1

Jessica26: Ja, nu är jag äntligen tillbaka. Min dator började dessutom fungera för 15 min sen (satt vid sambons dator förut, men den är jobbig då det inte finns bokstäver på tangenterna)!!! Så nu är det inget som hindrar mej från att sitta här (dumt kanske?).
    Verkligen skönt att kroppen funkar med pergon. Som sagt, själva "släppningen" kvar. Men jag tror inte det blir något problem. Tänker positivt nu.

Beklagar att det blev ett mf Ledsen för din skull. Men hoppas det blir en tidig äl nu så att ni slipper vänta så länge.
    Var det du som hade "nått" i livmodern som hindrade graviditet förut? Om det är borta nu så hoppas jag att det tar sig snabbt och stannar. Är verkligen din tur nu tjejen.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*