• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • äppelblomman

Ofir1 - Skönt att det fungerade så bra med hormonerna.
    Vad jag förstått så finns det alltid en ökad risk/chans för att det kan bli tvillingar eller trillingar men det är väl något de försöker undvika. Kan innebära komplikationer längre fram. Jättebra att de kollar extra noga för att se, i ett tidigt skede, om fler än ett ägg blir befruktat. Kommer säkert att gå super ska du se! Mys på nu och hoppas du blivit ordentligt smittad av gravbacillerna!

jessica26 - Visst ska det ta sig igen och stanna kvar. Vore liksom inte mer än rätt. Du får ta åt dig av Bäsebus baciller du med!

• pilsa

Tack äppelblomman,ja,det låter ju lovande,hoppas vi har lyckats denna gången,annars lägger jag nog ner.
    Tungt när inte ens det 13 försöket ska lyckas, jag kan nog intala mig att ett tredje barn kanske inte är det allra bästa,men det kommer bli svåååååååååååååårt.

• äppelblomman

pilsa - Inte ge upp än! Håller tummarna HÅRT för att någon liten flyttat in i magen nu. Kram!

• pilsa

åh vad du är snäll,tar gärna emot många tummar det värmer massor:)

Kram=)

• pilsa

en fråga tjejer,i natt har jag svettats jätte mycket,tänkte nästan att jag fått feber,men när jag tog tempen hade den sjunkigt,gör den det om man har sovit dåligt?
    eller kan man svettas med låg temp?
    hm,konstig fråga va?

• Thessis77

Måste nog hålla med Johto ja med. Tror att varannan dags-metoden är bra för sådana som inte har så stor koll på äl och sånt, men då får man ju hålla på en lite längre tid också för att vara säker att man inte missar äl. För dem av oss som försöker ha koll tror jag nog att det är bara att tuta och köra så ofta man vill när det är dags för äl. Detta är också rådet som de ger på FF faktiskt. Och jag tror ju blint på ff

Fina kurvor ni har här förresten! Har inte hunnit kommentera här så mycket pga. allt möjligt här hemma. Själv har jag inte mycket att raportera - väntar fortfarande på äl (idag dag 15). Förra månaden visade älstickorna plus på dag 16 och 17 och äl var dag 18. Vi får väl se hur det blir denna gång....

Duntoffla: trist sänkning, men ändå en bra bit ovanför coverlinjen! Än ser det bra ut m.a.o.!!

Fealin & sisf: ser framemot att se era dagens tempar! Guud vad spännande alltså! Några känningar annors sådär...?

Johto: Usch, pinans dagar för dig, men din kurva ser fin ut!!!

N1ttan: Pinas med dig också. Hmmm.. Dag 7 på gång och en sänkning - impdipp kanske?

• fealin

Godmorgon på er! Stressigt här idag så tyvärr hinner jag inte läsa ikapp just nu men hoppas på det senare!

Min temp sjönk idag igen men JAG HAR INTE FÅTT NÅGON MENS ÄN!
    Jag har ALLTID haft 29 dagars cykel (i 20 års tid!) Alldrig gått över tiden. Nu är jag på dag 30 och mår illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Igår som sagt fick jag ett svimmningsanfall och alldeles matt i benen. Antingen är det gravbaciller eller höstinfluensabaciller..jag hoppas på det första men jag vågar inte tro något eftersom tempen skunker.

Hoppas det går bra för er andra...jag ska läsa ikapp så nsart jag hinner! Kul att Duntoffla är kvar på toppen utan mens!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*