• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Babynr1

Kram till Fru JD! Fy vad jobbigt dar ar nar mensen kommer! Samma visa varje manda! Man blir ju arg till slut!

Fealin - Du vet, jag bokade oxa tid for att ga och fa utredning. Den 6:e december. Min man tvekade mer i och med att han tyckte att vi har ju blivit gravida en gang..men jag kanner att jag maste ga och prata och fa visa mina kurvor. och kanske anda fa lite tips etc...man kan ju borja med att gora sperma prov tex....om dom ser pa kurvorna att det verkar normalt med agglossning etc...och min spotting som kommer innan mens..och sedan far man se efter det!

Jag bor ju i Frankrike och har tror jag det kostar ratt mycket att gora en utredning..ar det sa hemma i sverige oxa?
    KRAMAR TILL ALLA

• Snice

Nämen Bäsebus va säger du!!! Och så sitter du helt hemlig och säger inte ett pip!!! Din filur!! Detta är ju hur spännande som helst! Ta ett CB imorgon tycker jag!!! Nu måste vi få total klarhet i detta! Vågar mig iallafall på att säga grattis! Tänk om ni skulle slippa IVF och sånt... *stor kram*

Fru JD- jag tror säkert ni kommer att lyckas snart. eftersom du blev gravid för några månader sen så funkar det ju. Hela den här proceduren är ju svår... det är inte bara att tajma in rätt dag... det ska vara de speciella spermierna och det speciella ägget och kroppen ska vilja vara gravid osv. osv.... Så snart blir det nog fina plus för oss alla!!!

Skrattigtjej- kan du inte tempa ändå? Det spelar ingen roll om du är överviktig eller har pco. Kan vara skönt att se hur kroppen beter sig ändå...

• skrattigtjej

snice nja jag vet ju jag inte har äl?

jag förstå inte mkt av temp metoden ännu :-/

• Fru JD

Tack Snice: Det är skönt när andra tror på en, när hoppet sviker.

Babynr1: Tack för dina ord! Jag tror inte (men vet inte säkert) att det kostar något att genomgå utredning här.. Ja förutom själva läkarbesöken och så.. men det omfattas väl av högkostnadskortet, så alltså max 1600:-. Nu gissar jag hejvilt, någon annan som vet bättre får hojta till om jag har fel.

• fealin

GRATTIS Bäsebus! Vad kul!
    Tack Snice för uppmuntrande ord. Du är alltid en klippa..

Jag tänkte just som ni sa...att man kunde liksom få mjukstarta en utredning. Min man är helt med på noterna men jag blev osäker nu. Damen på gyn sa typ..jaha...för varje månad som går när du är över 35 minskar chanserna dramatiskt att bli gravid. Det är lika bra att ni kommer på första lediga tid (vi har försökt 8 månader). Då blir det gynundersökning på mig, blovprover och vul. Min man undersökning av hela "paketet" så att alla delarna sitter på rätt plats och spermaprov.
    I stockholm finansierar dom inte provrörsbefruktningar på flickor över 35 . Däremot gör dom utredningen. Helt plötsligt känns bäbisgörande så kliniskt och något som fler än jag och min man är inblandade i...nja...jag tackar nog nej till tiden och så forsätter vi ett tag till...8 månader är ju inte så länge och vi har nog inte träffat äl på exakt dag så många gånger men vi sa (mannen och jag) att vi ska köra hårt varje dag nu (i ältider) oavsett jobb osv..

• fealin

Fru JD: visst är det svårt att fatta beslut! Hur länge har ni försökt? Du är ju också flicka på 35 hehe

• Fru JD

Fealin: Vi har försökt i ett år, men de första nio månaderna hade vi alls inte koll på ÄL och så.. utan jag var kaxig och hade inbillat mig att jag hade lätt att bli med barn. Sedan tre månader tillbaka har vi bättre koll på ÄL.
    Och ibland så känner jag att ja, blir det inget på detta sättet så kanske det inte är meningen för oss och att vi har det bra som vi har det... Men ibland blir jag helt besatt av tanken på att få en bebis till..
    Ps. Jag är ju t o m 36 år!! Så det var ju verkligen inga upplyftande ord från din gyn-dam, men att fertiliteten minskade så visste jag ju egentligen.

• fealin

Jadu Fru JD...min mamma kom inte i klimakteriet förrän hon var 65..så några till år borde man ha på sig..även fast man får jobba lite längre..
    Gyndamen gav inget gott intryck över huvud taget kan jag säga...men man är väl ganska känslig när man ringer och tolkar varje ord och tonfall som säger som värsta domen..

• fealin

Babynr1: om du visar dina kurvor så kan dom ju tolka mig på samma gång..
    I sverige är det ju i princip gratis (högkostnadkort) om man går inom landstinget. Privat är det ju såklart dyrare men går säkert fortfare. Spännande att du ska gå nu i december! Får se vad dom säger om kurvor och så....vad är du du mest undrar över?

• myliten

Bäsebus: Säger som Snice att vi genast begär klarhet, även om jag också tycker det ser positivt ut! Spännande på fredag (eller möjligen imorgon )

KEK: Första dagen UTAN illamående idag, och det är ju skönt, men å andra sidan måste jag då förstås lägga energi på att oroa mig över att det har försvunnit. Jaja, är det inte det ena så är det det andra...

fealin m.fl. som fått tid för undersökning: låter kanon tycker jag, trots "allvaret". Tar man ett steg i taget så kan man ju välja att bromsa när som man fått nog/fått tillräcklig hjälp - helt enkelt så gäller det väl att se till att man fortfarande sitter i förarsätet och "bestämmer"

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*