• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • pilsa

Bäsebus,kolla min kurva,ff säger att den är trifasisk,konstigt eller hur?
    fattar du vad de menar?

• Bäsebus

Snice: Ang din blödning så brukar man ha lite längre sådan när man haft en äl lös cykel som din förra såg ut och vara....

• mala78

Kram Jessica, hoppas att du får MVG på din livmoder snart!

BIM 25/11
  • Jessica26

Korpan lite svårt då du har + 4 dagar i rad men annars tycker jag det ser ut som att höjning imorgon skulle passa jättebra

Nurse

(leker lite sjuksyster bara)  Räcka ut tungan

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • mala78

Oj Korpan,  + 4 dagar i rad? hm, vet inte, har du testat med gravtest, fast tempen är ju inte hör förstås, äl borde vara nu annars. Förlåt om jag svamlar.  

BIM 25/11
  • Athena78

Hittade detta:

Bifasisk/trifasisk kurva samt implantationsdipp
    Det normala är att man ser en kurva med en temperaturhöjning vid ÄL. Kurvan får då två nivåer eller trappsteg, den är bifasisk (tvåfasisk). Den första fasen är den låga temperaturen innan ÄL och den andra fasen är den högre temperaturen efter ÄL som indikerar att ÄL har varit. Denna högre temperatur brukar hålla i sig ungefär tills mensen kommer. Om man är gravid kan man få ytterligare en temperaturstegring mitt emellan ÄL och BIM, då alltså tempen höjs ännu en gång till en högre nivå. Man får ett tredje trappsteg, en tredje och ännu högre nivå i kurvan. Det här indikerar att det befruktade ägget fäst i livmodern och kurvan blir trifasisk (har tre temperaturnivåer). Ofta brukar en trifasisk kurva betyda graviditet, men inte alltid. Ibland föregås den tredje nivån av en sk implantationsdipp när ägget gräver sig in i livmodern för att fästa där och börja växa.

Nu klarnade det lite!

• Korpan
    mala, förstår precis vad du menar, min tanke har gått den vägen med! ..

Jessica, intet skulle göra mig gladare!
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*