• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Athena78

Jaha, lady in red is here.... Nu vet jag helt säkert....suck, suck, suck....Undrar om det är ngt knas med min äl, är väl inte bra om den sker så sent som på dag 16-17?? Eller är det jag som missuppfattat ngt...

• Fru JD

Korpan: Jag hittar inte din kurva?! Tempar inte du här hos oss?

• Snice

Kram till Athena och Nightfall! Hoppas ni orkar med nya tag snart!

Korpan- hoppas tempen din väljer en annan väg imorgon, nämligen uppåt! Kurvan ser ju så fin ut föruom dagens temp...

Henriks wife- är du säker på att det är menstecken då? Har du fått några spottings? HOPPAS inte mensen kommer är väl vad jag vill ha sagt!!

Magda84- har du några känningar?! Kurvan går då åt rätt håll!!! Jag måste då säga att denna kurva är mest lik din förra graviditetskurva (sep)!

Min dotter julia- jag tror på att du hade ÄL dag 18 faktiskt av temp att döma kombinerat med ÄL-test! Jag vet att ÄL-test brukar visa utslag innan ÄL, så det är klurigt i det här fallet! Ev. dag 19 men då tycker jag att tempen redan krupit uppåt i två dagar och den brukar ju vara låg vid ÄL... Vad tror du själv?

Havssol- hur går det för dig?!! varför är du inte här hos oss oftare?!! *kram*

Thessis- ni har ju verkligen tajmat in mys exakt före, under och efter ÄL!! Va spännande!!

cotterpin- grattis till Äl-kryss! Jag hoppas verkligen att ni lyckats denna gång!!!

Babynr1- ska inte du ha BIM tillsammans med mig egentligen? Eftersom du har en lutealfas på ca 13 dagar... jag hade också fömodad ÄL i fredags och mitt BIM blir den 8/12! Fast du KAN ju ha haft ÄL en dag senare än vad FF säger... synd att du inte fick med den tempen! *kram*

Jozfein- Grattis till din ÄL också! Mitt i prick ser jag (gällande mys)!!

fru JD- min solstråle!! Nu ser jag att Äl verkar vara på G!! Ni jobbar väl hårt du och mannen?! Stor kram till dig!!

äppelblomman- du är också i svängarna!!

Dutoffla- sörjer fortfarande att du fick mens... det verkade ju så lovande för dig... men snart är du på banan också och då ska jag hejja på dig!!! *kram*

pilsa- fick du hem mannen i bra tid igår?!!

• Thessis77

Snice: Åter ett tack för kommentaren! Du är en pärla!

Sitter och väntar ivrigt på alla slags symtom, men har nog inga alls
    Vet nog att det är tidigt än (8dpo) men man vill ju ha allt hopp som finns innan det är testdags!

• Snice

Athena- i ditt fall denna kurvan är ÄL dag 17 helt normalt (vilket jag tippar på var din ÄL)! Din lutealfas är 14 dagar och det är också helt normalt! Så oroa dig inte utan om några dagar har du nya krafter och inspiration för ett nytt försök! och denna kurva är ju ett perfekt mönster att titta på och gissa hur nästa ser ut! Kram till dig!!

Jag har förresten anmält till moderator nu om byte av plats för vår tråd! (till Planerar barn -> fertilitet och kropp)

• Snice

Thessis- DPO 8 är nog för tidigt för de flesta att hitta säkra symtom eller att testa! Ha tålamod ett par dagar till så får du säkert det resultat du hoppas på!

• Thessis77

Snice: så sant som sagt. Ska nog hålla mig från att testa åtmisntone till söndag (12DPO), men helst itll BIM (tisdag 5/12)

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*