• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Duntoffla

Hello Girls!

Först och främst ett stort grattis till fru Magda!

Cotterpin- snygg stegring på tempen!

Nightfall och Athena- Skittant! usch vad trist! *kram*

Min dotter Julia- din kurva ser ju lovande ut. Hoppas att ni lyckats tajma BD. 
    Thessis- snygg kruva för dig med. Ni verkar ha legat i. Flört

FruJD- tror du att du har ÄL nu?  

Snice- det känns faktiskt helt ok med att jag fick mens. ( blödde bara en dag plus spotting) Det kanske var bra efter min skrapning.  Din kurva ser ju glimrade ut. Ni verkar ha tajmat bra ocksåFlört

Que Vivra verra- den som lever får se
  • Ofir1

Grattis Magda och lycka till!!! Håll en plats åt mej på "vänta barn". Jag vill följa efter snart.

• Ofir1

Ingen som velat komentera min kurva? Eller ja, det finns kanske inte så mkt att säga. Särskillt eftersom dippen är temp corrad.

Men var med om något konstigt i morse.
    Tempade 06.30 som vanligt. Det blev 36.69 (tror jag), men det känndes inte riktigt som jag hade haft den helt rätt.
    Var as trött, och somnade om direkt.
    Tempade igen vid 08.00 (1,5 timme senare alltså) och då var den på 36.87. Jag tycker att det verkade lite mkt för att stiga på den tiden. Dessutom vaknade jag ju knappt första gången.
    Har ni nån teori?
    Kan det stämma?

• Duntoffla
    Ofir- Kikade på din kurva förrut och hoppas att tempen håller sig hög. Ang stegringen mellan 6.30 och 8 så har jag upplevt liknande stegring. Jag antar att kroppens temp stiger igen efter en viss tid eller något. Man får ju mkt högre tempar ex om man missat att tempa ord tid på helgen.
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • Cotterpin

Ofir1,
    min temp höjs med runt 0,1 grad per timme när jag tempar för sent/tidigt. Men det är väldigt olika hur man fungerar.

Tycker temperaturerna låter ok!

• min dotter Julia

DEPP!!!!

har fått blodiga flytningar och mensont! men ja har förbövelen 7 dagar kvar innan beräknad mens!!! F*n (ursäkta) är så rädd att ja ska få mensen (förtidigt) Suckar tungt! :´(

• Ofir1

Tack Duntoffla och Cotterpin för era svar. Skönt att ni upplevt liknande. Då är jag inte konstig då.
    Anledningen till att jag undrar lite hur tempen stiger är eftersom jag fick 36,89 kl. 11 (org tid. 06.30) CD 22 (det temp correktade dippet). Då tänker man, "hur låg skulle den tempen varit egentligen då". Om tempen kl. 08.00 var 36,87 när den rätta låg på 36.69.
    Ja, det låter ju positivt iaf. Då kanske det finns en chans att mitt dip stämmer då.

åhhh... har så fruktansvärd molvärk. Det gör fasansfullt ont i perioder. Kommer och går lixom. Hoppas det är ett positivt tecken iaf. Eller vad tror ni?

min dotter Julia - Svarade dej i andra tråden. Men skickar en kram här.

• min dotter Julia

Ofir1 Önskar ja kunde hjälpa dig med det du undrar... Och ja TACKAR för kramen! Natten får väl avgöra hur de ligger till...

KRAM

• Ofir1

min dotter Julia - Ja, det är väl tyvärr bara att vänta och se hur det utvecklar sig. Hoppas för din skull och håller tummarna för att det inte är mensen.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*