• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

Henriks wife- Oj va roligt med en stegring! Säger som de andra, har du planerat att testa?!!

Ofir- som jag säkert sagt förut så verkar det lovande med din dip på DPO 6 (fast det är en vit plupp?). Känner du nåt mer än värk?

Min dotter Julia- den blödningen du fick igår kan ju mycket väl vara en nidblödning eftersom det är så långt innan BIM! Kom det nåt mer? Kurvan ser då positiv ut med högre och högre tempar!

Thessis- jag tycker det ser lovande ut för dig med! Hoppas tempen håller sig på den här höga nivån!!

Babynr1- vi är på samma DPO och det är skoj att ha en synkis!!

FruJD- jag efterlyser dagens temp!!

Jam- hur går det för dig?!! ser att du inte tempat alls denna månad men däremot fyllt i annat i din kurva. BIM snart förmodar jag?!

Magda- när har du BF då?!!

Bäsebus- va kul att du får gå på VUL så snart! Vad har du för graviditetssymtom?!

• Henriks wife

Jopps tjejer på Fredag har jag tänkt testa om tempen håller sig lika hög...har sett på andras kurvor och det verkar som den sjunker ca 3 dagar innan. Min mens kan komma mellan i dag och Söndag eftersom den kom senare förra månaden oxå.....men det är svårt....

• Bäsebus

Snice: Gravsymtomen är: Molvärk (växtvärk) i mage och rygg, tröttttt och kissar stup i kvarten

*~*~*Bus i magen BF 070730*~*~*
  • Henriks wife
    Thessis: Glömde svara juh....nops ingen tant i sikte inte ens spottings......men, men det hade jag juh inte sist heller kan dock inte svara om min temp var förhöjd oxå...
  • Ofir1

Snice - Ja, jag har använt temperature corrector på den. Men det verkar dock som om det inte är omöjligt med ett dip där ändå. Har kollat lite nu hur mina temperaturer stiger senare på dagen. I går tempade jag ju kl. 06.30 (36,69) och sen kl. 08.00 (36,87) så om den var på 36,89 kl. 11.00 den dagen så kan den nog ha varit ganska låg "på riktigt".
    Det värker och ilar/sticks, som sagt, ganska mkt i tjejmagen då och då. Hoppas att jag inte har så i "onödan" och att det är ett litet symptom..
    Mina bröst gör så ont att jag håller på få spel och jag tror att de är lite svullna också. Första gången jag kännt mina myggbett guppa när jag går (med bh) Men detta har vi ju redan konstaterat att det beror på ökat progestron av pergon. Lite tråkigt att det inte började senare.. annars hade det varit ett fint gravtecken.
    Annars är det väl inte så mkt.. känner mej mest sjuk och varm hela tiden, lite illamående, samt att jag har en i hållande huvudvärk. Men jag är en riktigt "må dåligt"-person så det behöver inte vara något ovanligt.

Henriks wife - spännande med uppåtgående temp. Håller tummarna för dej.

• Ofir1

Snice - Fint tajmat BD och äl Hoppas att det tar sig denna gång. Kan vi inte plussa till sammans? Eller vad säger du?

• Babynr1

Snice - Ja det ar kul! Kanns nastan som man gar hand i hand da med nagon annan an ens make

• Snice

Ofir- dessa symtom... KAN bero på graviditet ELLER så är det inget alls... Man blir ju tokig på att inte veta!
    Ja, det skulle vara kul att få plussa ihop, ett helt gäng här! Tänk om man bara kunde bestämma det!

Babynr1- det stämmer det... vi har ju vår lilla tjejgrupp här! Tur det för våra partners förstår inte alla gånger det man går igenom, speciellt dagarna fram till BIM... och då är det ju så bra att ha folk att prata med här! Det är lika med ens kompisar IRL... de tror man är knäpp som håller på och tempar och håller koll på cykeln! Jag hade med min termometer hem till min kompis igår för jag skulle sova över där. Hon fick syn på den och undrade om jag inte gick lite var lite väl överdriven som tog med mig den! Hon menade att det bara är att slappna av och inte tänka så mycket... Hmm! Kanske det, men är man i denna sväng så är det inte så enkelt! Jag "vågade" inte ställa klockan på min vanliga temptid 05.30 (vi sov i samma rum), utan tempade när jag vaknade kl 8... så mitt värde idag kanske inte är korrekt, men det gör inget nu när jag är på DPO 5! Men jag ville ändå ha en kurva med temp varje dag!

• Babynr1

OK tjejer...nu har jag hittat "bevis" pa att det ar OK att tanka pa att man blir gravid etc....fran denna websida : www.gettingpregnant.co.uk

"Other mind/body methods suggested by the experts include affirmations and visualisations. Affirmations are repeated morning and night, and should be in the present tense ? for example "I am pregnant". Whilst this may sound a little odd, you are educating your subconscious to believe it can happen, thus removing any barriers that might be affecting your fertility. Visualisation is similar ? by imagining yourself in a scenario where you are pregnant, or with a child, you are convincing your inner mind that it is possible."

• MagdaA

Snice: har inte räknat ut nått exakt BF, typ mitten på augusti. Tänkte vänta till efter att jag fått göra vul.

Nu är jag FRU!!!
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*