• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Jessica26

Inte kan det bli sämre iallafall.

Det räcker med ett dödsfall per år nu tycker jag.

Kram och godnatt

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Duntoffla

Usch ja! Men nu är det din tur att få vara lycklig!

Que Vivra verra- den som lever får se
  • Ofir1

Athena78 - Ja du gör ju självklart som du själv känner. Tänka igenom det lite till nästa månad.

Jessica26 - tack.

• skrattigtjej

JO jag sköter tänkadet alldeles utmärkt ja skulle aldrig ens tänka tanken att sätta ett barn till världen bara för min önskan... jag ha övervägt allt vi klarar det med bara en lön och sambon går med på det... så liksom vad klagar dem på, e de inte bra att jag och sambon e övrens?

ja tycker dem ist ska vara tacksam att jag inte var 15år nu och ville ta ett vul och visade sej jag var gravid, för jag va extremt omogen på den tiden, de sätter jag handen på hjärtat på, jag va absulut inte redo då...

jag har lärt mej av saker och ting jag har suttit i en vecka när jag och sambon planerade barn, funderat nack och fördelar... och vi skulle klara de bara med sambons lön..

Och ´Jag har inhandlat det mesta i start grejer, har en kompis och syrrorna ha kompisar som har barn som kan skänka saker med.. om de behövs...

Men alltså det jag reagera på är att jag var så glad att enkligen få hjälp.. ja anade pco att jag hade det, och jag gick dit med faktat i huvet..

Men hon påskyndade besöket efter vulet så jag tappade alla mina frågor, jag blev ledsen så klart, att få de rätt  upp i fejan att man är för fet.. ja de e inte trevligt

jag tog mej mod och var mogen nog att gå dit helt själv.. vilket jag ig inte annas skulle klara av, ett helt nytt ställe och jag va bered att backa ur flertal gr.. de krånglade från börkan men jag gav mej fan på det och se resultatet, dem tog mej inte på allvar...

där står man och blottar allt man har för att få hjälp och svar, så får man de upp i käften, direkt när man klätt av sej, ja de ser ja direkt att du måste gå ner i vikt.. ja bara muntrade och log jo jag vet...

shit skämms elle vadå, jag e medveten om min vikt oxså vad pco innebär

när ja ringde dit 4 gången om ett återbesäök fick ja tigga och be OCH MAMMA VA TVUNGEN ATT HÖRAS I BAKGRUNDEN ett mail och 2 samtal till gyn och sjukyupplysningen och en själv diagnos om vad dem skulle göra på mej

asså shit ha dem inte läkar kompetens så de räcker så ja måste gå och göra min egna dianos :S

jag e osäker om ja ist ska välja halmstad lasarett, de kunde ta tid sa hon där.. men hon sa de e synd om tösa biten om hon ska lida (sa hon till mamma om mej) Dem på halmstad lasarett (dä  jag e född) och bodde innan ja flyttade hit..

jag e livrädd att gå upp nåt kilo mer, att dem inte tror mej...

fast fast i gammla vanor ändå, choklad och läsk :-/   asså ja orka inte..ja tappa snart greppet...

jag tappa allt jag tror på om inte detta besäket heller gör nåt..

ja komme stänga in mej helt totalt psysiskt och komme  inte vara kontaktbar...

Jag önska dem kunde vara mej för en dag så kunde känna på hur min längtan och trånad känns som och att vara arbetsökande och nekas jobb efte jobb efter jobb...

jag ger inte upp de med jobb men detta e sista  chansen på gyn nu
    om dme inte hjälpe mej nu komme ja  he upp totalt...

krossas tror jag, ja ska leta upp psyskologens nr... ja måste ha de till hands om gyn besäket skiter sej vilket de gör, fö dem e så elaka där

BARN VÄXER SA HON TILL MEJ

asså ja behöver ingen som tala om  för mej det.. de vet jag med själv...

DAHH jag skulle skaffa barn bara för ja tror att de  en docka hela tiden ja fatta fanken med att det ett barn....

shit asså den e inte ens gjord ännu ungen så predika hon redan nu för mej vad som e rätt och fel för mej som om hon kännt mej hela mitt liv..

bläää nej tack

hur e de sj? krama

Emmy
  • Snice

Suck va trött jag blir på min temp... VILL ha en riktig höjning fr.o.m imorgon som skjuter iväg och håller sig där!!!

Gomorron alla! Hoppas ni får en fin dag! Vi ses i e.m!

• fealin

skrattig tjej: För mig låter det som det vore absolut rätt ände att börja med att prata med en psykolog. Dina mentala bekymmer kommer inte att försvinna bara för att du blir gravid och får ett barn. Det vore ju för barnets bästa också att du är psykiskt stabil som förälder. Jag är ju absolut ingen att säga vad som är bäst för dig osv men när man blir lite äldre (35) så har man en annan syn på både sig själv och omgivningen. Nu säger jag absolut inte att du ska vänta med att skaffa barn till du är 35 men att laga dig själv först så du räcker till och kan ge allt för en barn. Lycka till

• fealin

Jag städar lite i listan och ändrar min BIM till rätt dag...hehe'
    Jag flyttar även ner Havssol som fått mens.

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c BIM 29/11
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BM 3/12
    Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 5/12
    Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b BIM 5/12
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 8/12
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 8-9/12
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 9-10/12
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1 BIM 10/12
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 15/12
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 16/12
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/12
    Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla BIM 20/12
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 27/12
    Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 2/1
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07
    n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
    Hs Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol

Lyckostarna
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
    + Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
    + Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
    + KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07
    + Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84

• Thessis77

Hej tjejer,

tempsänk och minus på CB digital . Vad mer kan man säga. Är så deppig nu att jag inte riktigt orkar kommentera kurvor eller sånt, men kommer nog tillbaka igen. Väntar tanten imorgon eller tisdag, bäst att hon kommer också så man kan börja om.

Storkram till Ofir också, tyvärr kan jag bara konstatera att "jag vet hur det känns".
    Kramar till alla andra också förstås!

• äppelblomman

Snice, Fru JD - Tror(trodde?)också på ÄL på dag 17 för mig men tempen verkar inte stiga tillräckligt för att FF ska vilja sätta dit ett kryss. Frustrerande!

Havssol, jessica26 och Ofir1 - Stora varma kramar till er!

Athena78, n1ettan - Har själv haft en lite kämpig helg här hemma.. Det är nästan oundvikligt att det inte ska märkas "här" med, med tanke på av vilken anledning vi alla möts i denna tråd. Kram på er i alla fall!

Kommer tillbaka senare och kollar kurvor. Önskar alla en bra dag!

• Henriks wife

Godmorgon tjejer, jag har lagt in min temp nu
    Analysera den gärna TYvärr sjönk den ige, men ej under coverline

Brösten ömmar ågot hemskt, ingen mens och ingen spottings.....

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*