• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Jozie

äppelblomman: nu är jag ingen expert men jag tycker att det ser ut som att du haft äl på dag 17? jobbigt när ff och termometrarna inte gör som man vill!

En ängel går vid min sida...
  • äppelblomman

Jozfein - Verkligen jobbigt! Är till 99 procent säker på ÄL på dag 17. Dock måste ju tempen stiga efter ÄL, för att det ska bli ett kryss och det vill den inte göra. Vill som sagt inte manipulera systemet heller men det vore så knäppt om jag skulle ha en ÄL-fri cykel nu. Det var ju inte så längsen jag hade det..

• Jozie

äppelblomman: vad drygt att höjningen inte vill komma då, jag förstår att du inte vill manipulera något för man förstör lite för sig själv då också.
    Det här med äl-fria cykler har jag inten bra koll på men är det alltså ovanligt att de kommer i nära förbindelse med varandra eller är jag ute och snurrar?

• johto

äppelblomman: Jag tror inte att jag fick nåt kryss förrän 3 dagar efter ÄL sist.

• äppelblomman

Jozfein - Vet visserligen inget om att det inte skulle kunna komma ÄL-fria cykler i nära anslutning till varandra men det känns så fel. (Här går vi bara på känsla, inte fakta.. )

johto - Visst kan det dröja några dagar innan man får sitt kryss men om jag räknar med ÄL på dag 17, så är jag på DPO 7 nu!

• Jozie

äppelblomman: ja det är rätt, känsla framför fakta! hoppas du får ditt kryss snart iaf!

• Cotterpin

Ofir1,
    har också fått kraftigare menssmärtor efter pergokur så det beror säkert på att man haft hormonstimulerad ÄL.

Tack äppelblomman!
    dock känns det trisst att gårdagens temp inte höll i sig!

• Ofir1

Cotterpin - Ja, så är det nog. Skönt.. nu känner jag mej lugnare.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*