• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • äppelblomman

Snice - Testade igår, då jag var på lite kalas på kvällen men det visade ju minus. Har haft ganska mycket mensvärk känningar under veckan men nu idag så känner jag mig ganska "normal". Ömma bröst och lite seg men annars lugnt. Får avvakta och se. Väntar några dagar till med att testa igen.
    Tråkigt att det krånglar med krysset nu men det kanske är det att du har svårt att tempa inom rätt tider. Du har säkert haft din ÄL. Kramar!

Fealin - Vågar mig inte på att spekulera så mycket men tänk på att de där simmarna kan leva längre än man tror..

myliten - Temhöjning idag? Spännande!

• myliten

fealin: senaste cykeln 37 dagar, åt p-piller innan dess i några månader. Och innan dess TROR jag att mensen var rätt regelbunden på typ 28.

Appropå din kurvan: håller med äppelblomman om att även OM ÄL skulle vara dag 15, så är det ju inte kört! Läste en vetenskaplig artikel häromsistens, och chansen att bli gravid minskade visserligen ju längre från ÄL sexet hade varit, men två dagar innan var chansen fortfarande rätt stor. Minns tyvärr inte siffror exakt - men närmare 20% i alla fall! (jmfr med närmare 30% vid ÄL och under 10% 5 dgar före ÄL). Och chansen blir ju ännu större när miljön är optimal (läs fertila flytningar) (OBS - i studien kollade hur stor chansen var för befruktning - sedan kan det ju hända saker som gör att det inte blir en bebis i slutändan...)

• Fru JD

Fealin: Jag lade min röst på dag 14!

• Fru JD

Pilsa: Du har verkligen en jojo-kurva. Kan förstå att den gör dig vansinnig. Men när din temp håller på som den gör så får du väl förlita på dig på de andra tecken, jag tänker på CM o OPK. Jag gissar att din ÄL inträffade 2 dagar innan FF satt ut. Men det är bara min gissning.

• Fru JD

Flyttar fram så att jag kan kolla lite enklare...

Kämparnas drottningar

Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BIM 5/10 ?
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 7/10
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 11/10
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 12/10
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 16/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 21/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 21/10
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 22/10 (?)
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 5-6/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 19/10

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065 BF 14/6-07

• Fru JD

Myliten: Vad spännande din kurva ser ut!! Jag såg att du skulle testa om ett par dagar om det inte något innan dess.. *Hoppas, hoppas*

Äppelblomman: Din kurva är också jättefin! När ska du testa??

Havssol: Ser väldigt fint ut även hos dig.. Hur lång Lutealfas brukar du ha??

Jessica26: Du är inne i det där jobbiga med att bara kunna vänta och se nu.. Usch, att vänta utan veta är så jobbigt!!

Jakey: Samma för dig.. Vänta o vänta..

Snice: Stackars dig som har en sådan jobbig, hoppig kurva!!
    Förstår att du tycker att det är jobbigt. Det var bra att du inte förde in dagens resultat..

Fealin: Din kurva har jag kommenterat i ett inlägg ovan.

Mala78: Hoppas verkligen att du får din ÄL snart så att denna kurvan inte behöver bli lika otroligt lång som din förra!

Miss K: Håller tummarna för att det är ÄL på g och att det inte falskt alarm!!

Ankiz: Samma sak för dig.. Hoppas att ÄL är på ingång och att du rumlar runt ordentligt nu . Vilken fin kurva du har att jämföra med..

Så, nu måste jag nog göra lite nytta..

Må så gott alla ihärdiga tempare!!

• Ankiz

Fru JD: Jodå här myser vi på! Men jag har fortfarande inte fått utslag på ÄL-testen. Får se hur det blir imorgon och hur tempen beter sig.

• Ofir1

pilsa: Ja, det verkar ju va fler som tycker lika. Då hoppas jag på att ett ägg släpper då

Magda84: Jaha, vad bra Att det är just du som säger det ger ju extra hopp. Ingen tvekan om att du haft äl lixom. Grattis föresten (kommer inte ihåg om jag sagt det).

Jag tror att det finns en chans att de är positiva. Mycket pga av att de två första, 50-51, togs kl. 10:00 och 08:30 vilket egentligen är för sent.
    Sen så hade jag druckigt vatten före på samtliga (man ska inte dricka 2 timmar innan testet).
    Idag var testet lite ljusare (ska sätta in bild nu).

Men kan man få mindre pos, som är pos, om man fått starkt pos på äl test tidigare i månaden?

Jessica26: ok, då förstår jag Den är fortfarande jätte hög.

• Snice

Hej alla! Tack för era trösteord! Känner mig rätt låg av hoppig temp (och sen en del annat i mitt liv).... Jag hoppas att denna cykel inte bröjar strula... Åt ju Provera från ÄL- mens de tidigare kurvorna och nu äter jag inte det... Kanske därför det är hoppigt?! Kanske rentav att min kropp inte kommit igång av sig själv... Då blir jag riktigt less för snart är det ett år sen jag slutade med p-piller! Vill bara få ärliga chanser....

Idag är jag ego och orkar inte kommentera någon kurva... brukar ju göra det varje dag så ni får finna er i det idag!

Men jag sänder kramar till er alla!!!!

• Jessica26

Ofir det låter ju bra får jag säga

fealin jag säger så jag hoppas att jag är gravid

Anar lite smärta i brösten men är inte helt säker Fundersam

FruJD ja denna vänta är inte rolig men den har väl du också nu, bara att jag har bara till Onsdag innan jag förhoppningsvis vet

Kram på er

Jag kommer alltid att ha en ängel
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*