Vad händer efter döden?
Vi kan sitta här och fundera i all oändlighet men sanningen är att ingen vet vad som händer. Man kan tro sig veta, men somsagt veta kan man aldrig.
Jag skulle gissa på att själen lever vidare på något sätt.. Men det kan också vara ett önsketänkande. Många som vart med om en näradödenupplevelse talar om att de uppleversom ett ljus/kan se sin egen krop...Kanske kan man det ett tag.. tills allt slocknar.
Vem vet? Och varför egentligen fundera på något som ingen kan veta. Människan är en sådan som vill ha svar på allt, även det omöjliga. Det är just det som gör livet spännande; att vi inte vet allt.
81a:
Förlåt, men jag måste bara säga att det finns ett liv efter detta, medium kan kommunicera med andra sidan och våra nära och kära på andra sidan.
Jag har själv gjort det. 
Johan
Jag har själv upplevt andliga saker, men det är ändå inget bevis att det finns en andra sida. Det kan finnas en helt annan dimission än vad vi har aning om. Det kanske inte bara finns två alternativ; antingen att man slocknar helt eller kommer till andra sidan. Vissa kanske kommer tillandra sidan men inte andra.. VVissa kanske upplever saker som tidigare sagts och gjort i själva livet.. Ett slags eko.
81a:
Jag tar det som bevis för det, tills jag får bevis på annat
Men det var en intressant tanke, tack för den. ![]()
Jag brukar tänka så här: Vart var jag innan jag föddes? Minns nada, tror att det blir så att vara död också.
Usck=Usch (för er som inte förstår) ![]()
gutegirl:
Jag minns inte vad jag gjorde 4:e februari 1985, var jag död då?! Kommer det blir som ett enda långt 4:e februari 1985 när jag dör?!
Det är mycket man inte minns, men det mesta går att få fram under hypnos och terapi, inklusive tidigare liv... :-P
Jag har en hel låda med bevis för att jag fanns redan i slutet på 70-talet.
Att inte acceptera döden är en naturlig reaktion - vi förnekar det vi är rädda för.
Däremot följer en hel del problem med att inte acceptera döden för vad den är; en likgiltighet för den, som i sin tur leder till massa konstigheter som exempelvis massjälvmord för att åka iväg med Halebop-kometen (ni såg säkert nyheterna) eller frälsande av indianer för att sedan hugga huvudet av dem och skicka dem till den kristne gud.
Okej, fortsätt ignorerar mig
Tar det som ett erkännande att jag har rätt
(den som inte säger emot håller med, eller?)